Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Funktiondrycksmarkanden utifrån ett CCT-perspektiv -En kvalitativ uppsats om funktionsdrycker i en beachvolleybollmiljö

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Lundvik; Erik Böckmann; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Energidryckmarknaden - var finns hålen i marknaden? : En kvalitativ ansats kring marknadspositionering på energidryckmarknaden med intervjuer från NOCCO, NAIA och energidryckkonsumenter

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Anisa Hodzic; Nicki Monsefi; [2020]
    Nyckelord :Positionering; konkurrens; konsumentbeteende; varumärke; energidryck och etablering.;

    Sammanfattning : ABSTRACT Date                                    2020-06-09 Level                                  Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr  Institution    School of  Business, Society and Engineering, EST, Mälardalen University. Authors        Hodzic, Anisa                     & Monsefi, Nicki (98/11/06)                        (98/12/18) Title                                    The energy drink market - where are the gaps in the market?  Tutor                                  Aswo Safari Keywords       Positioning, competition, consumer behavior, branding, energy drink and establishment. LÄS MER

  3. 3. Vad påverkar konsumenters val av funktionsdryck? : En undersökning om vilka faktorer som påverkar konsumenters val av varumärke på funktionsdrycksmarknaden i Sverige

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Adam Hansson; Angelica Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Funktionsdrycker; hälsa; marknadsföring;

    Sammanfattning : Consumption of functional drinks has grown immensely and companies have identified the market as profitable, which has led the competition within the market to intensify. The choices of products are increasing and that evokes the question which factors consumers value when choosing a brand over another. LÄS MER

  4. 4. Den nya trenden: Hälsa på burk : En kvalitativ studie om konsumenters främsta anledningar till valet av varumärke bland funktionsdrycker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Marcus Kaiser; Lina Selenius; [2018]
    Nyckelord :marketing; marknadsföring;

    Sammanfattning : In today's society there is a comprehensive health trend in the food industry. New products associated with exercise and health are frequently introduced to the market. One of these products is the “functional drink”. LÄS MER