Sökning: "Furniture Music"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Furniture Music.
1. Efterklangstid i mindre lyssningsrum : Beräkning och mätning utav efterklangstid samt stående vågor
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : This project deals with calculations and measurements of reverberation time inside a small listening room. The purpose is to gain knowledge of the acoustics in a furnished home. Also, how music productions made within are affected by the room’s acoustic conditions. Work began with calculations which were later compared with the measured results. LÄS MER
2. Ambient musik : En undersökning om spatial musik som klingande arkitektur
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetikSammanfattning : ”Ambient Music”, established and described by its ”creator” Brian Eno, has become a term with a wide range of uses - as generative music, in sound- and audiovisual art installation, a mediated ”sound” of a genre through albums and artists to plug in to during your daily walk - as well as any imaginable association with the term connected to public, spatial or virtual ambience. Through the liner notes of the genres original albums (Ambient 1: Music For Airports of 1978, and to some extent Discreet Music of 1975) it is clear though that the original idea is more related to listening to your own spatial awareness as a form of music rather than a following of certain sounds and conventions that the term has been associated with. LÄS MER
3. Sinnesmarknadsföring : Två olika handelsplatsers attraktivitet ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Sammanfattning Bakgrund: På grund av att konsumenters beslutsfattande har utvecklats till att ofta grundas i emotionella motiv, har handelsplatser utökat sitt utbud till att erbjuda upplevelser som engagerar flera olika sinnen. Utifrån att den moderna marknadsföringen ofta har utgått ifrån att konsumenter fattar rationella beslut och inte har betonat betydelsen av känslor, upplevelser och sinnesintryck, har en ny typ av marknadsföring uppmärksammats: sinnesmarknadsföring. LÄS MER
4. With a little help from my friends
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : This project is an exploration of how the collaborative process is of benefit to designers as a way of breaking habits and generating new ideas. By studying collaborative techniques in different creative fields (particularly music), as well as my own first hand experiences of organizing on-to-one improvisational workshops with five different students, I have developed a set of guidelines to help create the optimal collaborative environment. LÄS MER
5. Back to the roots. Utforskande studie av mina minnen från Dalarna
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Jag har som examensarbete på master-nivå formgivit en sittmöbel med utgångspunkt från min uppväxt i Dalarna. Målet har varit att göra en filosofisk tolkning av mina minnen samt en hyllning till regionen, i synnerhet Borlänge där jag växt upp. LÄS MER