Sökning: "Fuska"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet Fuska.

  1. 1. Svensklärares uppfattningar om chattbottars plats i skrivundervisningen på gymnasiet : En fenomenografisk intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Kaj Nygrén; Martin Sahlin; [2024]
    Nyckelord :Chattbottar; uppfattningar; fenomenografi; skrivundervisning; gymnasiet; svensklärare;

    Sammanfattning : Generativ AI har funnits i skolmiljö sedan 1960-talet, men det är först under de senaste två åren som chattbottar, främst genom chattbotten GPT, har fått stor spridning i svenska skolor. Fenomenet har lett till livlig diskussion i både branschpress och fikarum på landets skolor. LÄS MER

  2. 2. ChatGPT’s påverkan på skolväsendet: med fokus på gymnasienivå : En kvalitativ studie om AI som stödverktyg vid undervisning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Max Danielsson; [2023]
    Nyckelord :AI; Artificial intelligence; ChatGPT; Chatbots; Chat Bot; High School; AI; Artificiell Intelligens; ChatGPT; Chatbotar; Chat Bot; Gymnasiet;

    Sammanfattning : Användning av AI har ökat i skolans värld, och med ökningen av användandet följer viss osäkerhet och kritik kring ämnet. En del av problematiken ligger i korrektheten och pålitligheten hos AI:n, medan annan problematik ligger i hur tillgången till AI ser ut mellan olika skolor, då detta kan skapa orättvisor. LÄS MER

  3. 3. Evaluating Questions About Learners’ Code generated with OpenAI’s GPT-4

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emil Pernler; Leo Vainio; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : OpenAI’s ChatGPT has sparked a wave of interest worldwide since its public release in November, 2022. While concerns have been raised about the potential for students using the tool in order to cheat, researchers have recently started exploring how such models can be integrated into education to benefit learning. LÄS MER

  4. 4. ’’Man kan bli helt lost i tekniken’’ : En kvalitativ intervjustudie om 4 svensklärares uppfattningar och erfarenheter kring digitaliseringens påverkan på elevernas skrivkunskaper.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Maryam Majed; [2023]
    Nyckelord :Arbetsmetod; digitalisering; digitala skrivverktygeffektivisera; handskrift; skrivkunskaper; lärande.;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie där jag intervjuat fyra legitimerade svensklärare i gymnasiet där syftet har varit att undersöka och analysera svensklärares uppfattning och erfarenheter kring hur det digitala arbetssättet i skolan påverkat elevernas skrivkunskaper och vad det finns för skillnader mellan handskrift och digitalt skrivande. Resultatet visar att informanterna märker att elevernas skrivkunskaper blir påverkade när de skriver med hjälp av digitala skrivverktyg, dels genom att eleverna enklare kan fuska nu när det finns olika chatrobotar som skriver texter åt eleverna. LÄS MER

  5. 5. Implementation of ISO27001 standard in startups

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Róbert Fúska; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER