Sökning: "Fysiskt erbjudande"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Fysiskt erbjudande.

  1. 1. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  2. 2. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  3. 3. FÖRSKOLAN-ENA ARENA FÖR ALLA, ÄVEN FÖR DE "FYSISKA BARNEN" : Förskollärares uppfattningar om barns behov av rörelse och fysiska aktiviteter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Viktor Medin-Kangro; Michael Rosenlönn; [2019]
    Nyckelord :rörelse; fysiska aktiviteter; hälsa; förskola; förskollärare;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka förskollärares uppfattningar gällande barns behov av rörelse och fysiska aktiviteter. Studien kommer dessutom att redogöra för fyra teman som kan påverka barnens förutsättningar till utövande av fysiska aktiviteter. LÄS MER

  4. 4. Hur förändras kundvärdet när nyhetsmedia digitaliseras? -En undersökning om dagstidningsbranschens övergång till digitala upplagor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Izabelle Bäckström; Anne Eronen Henricsson; Sophie Karlbom; [2013]
    Nyckelord :dagstidningar; konsumentperspektiv; kundvärde; digitalt erbjudande; fysiskt erbjudande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att utifrån konsumentens synvinkel undersöka vad som skapar kundvärde i det digitala erbjudandet genom att ta reda på hur konsumtionsvanorna skiljer sig åt mellan den digitala upplagan och pappersupplagan av dagstidningen för att ge ett kvalitativt bidrag till kundvärdesforskningen. Metod: Uppsatsen baseras på en kvalitativ studie som har genomförts utifrån ett hermeneutiskt förhållningssätt. LÄS MER

  5. 5. Ett aktivit företag : Undersökning av motivationsfaktorer och barriärer samt underlag till utveckling för fler fysiskt aktiva anställda

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Evelina Moberg; Ebba Tovstedt; [2012]
    Nyckelord :activity level; barriers; company; physical activity; motives; relapse prevention; self-efficacy; aktivitetsnivå; barriärer; fysisk aktivitet; företag; motiv; självtillit; återfallsprevention;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka den fysiska aktivitetsnivån hos de anställda samt ta reda på vilka motivationsfaktorer och barriärer de upplevde till fysisk aktivitet. Syftet innefattade även att se om motiv och barriärer skiljde sig beroende på aktivitetsnivå, ålder och kön. LÄS MER