Sökning: "Göran Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Göran Brand.

  1. 1. IKEA, Volvo och Sverige : - Varumärken i samspel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Viggo Lundbergh Akbari; Marcus Engström; [2017]
    Nyckelord :Nation Branding; Commercial Nationalism; Visit Sweden; IKEA; Volvo;

    Sammanfattning : Title: IKEA, Volvo and Sweden – Brands in interaction Authors: Viggo Lundbergh Akbari & Marcus Engström Aim: The purpose of this bachelor’s thesis is to examine commercial actors’ use of state- formulated ideas about national attributes. This, by investigating IKEA’s and Volvo’s self- describing websites to see how they contribute to the national marketing of Sweden. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie av allvarliga dödsbränder - En undersökning av bostadsbränder där två eller fler människor omkommer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik; Lunds universitet/Brandingenjörsprogrammet; Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Göran Edvardsson; Åsa Gelotte; [2012]
    Nyckelord :Fire; safety; fatal fires; smoke detectors; alcohol; residential buildings; brand; säkerhet; dödsbränder; brandvarnare; alkohol; bostäder; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This report contains an analysis of major fatal fires. The analysis is carried out using the methodology in the conference article "Learning from real fire incidents - A methodology for case studies." The methodology is used to systematically introduce, analyse and draw joint conclusions of the various events. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesuppbyggnad-Små åtgärder som kan ge stora resultat

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA MUNKBO; MALIN NILSSON; [2010]
    Nyckelord :brand building;

    Sammanfattning : Titel: Varumärkesuppbyggnad – Små åtgärder som kan ge stora resultatFörfattare:Sanna Munkbo och Malin NilssonHandledare: Göran Andersson, Dana Reklambyrå Rebecca Enar, Capri CollectionTyp av arbete: B-uppsats i textil produktutveckling med entreprenörs- och affärsutveckling, 15 hpInstitution: TextilhögskolanSpråk: SvenskaHuvudämne: Varumärkesuppbyggnad och marknadsföringsmetoderBakgrund: I dagens samhälle märker man att marknadsföringen spelar en stor roll hos företagen, det har ingen betydelse hur bra produkten är om man inte kan nå ut med den på marknaden. Det krävs också att man lyckas skapa en stark varumärkesprofil och en nisch som gör att man skiljer sig från konkurrenterna. LÄS MER

  4. 4. Cheap Monday : En kvalitativ studie av konsumenternas åsikter om märket

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Oskar Norlander; [2008]
    Nyckelord :Cheap Monday; CM; Brand Equity; Brand Community; consumer; associations; Keller; Muniz; O’Guinn;

    Sammanfattning : Abstract Title: Cheap Monday – A qualitative study of the consumers’ opinions of the brand (Cheap Monday – En kvalitativ studie av konsumenternas åsikter om märket) Number of pages: 38 (40 including enclosures) Author: Oskar Norlander Tutor: Göran Svensson Course: Media and Communication Studies C Period: Autumn 2007 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: The purpose of this essay is to examine from the customers’ perspective how the Swedish jeans-brand Cheap Monday in just three years time could become such a prominent brand on the Swedish market. An additional purpose is to examine whether there is some kind of brand community connected to the brand or not. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeskommunikation : En analys av Borkas och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Johan Larsson; [2008]
    Nyckelord :brand; communication; target groups; events; strategic communication; dialog; advertising.;

    Sammanfattning : Abstract Title: Brand communication – An analyze of Borka and BayIcons communicative labor in relations with WJOS. (Varumärkeskommunikation – En analys av Borka och BayIcons kommunikativa arbete i relation till WJOS) Number of pages: 53 (55 including enclosures) Author: Johan Larsson Tutor: Göran Svensson Course: Media and Communications Studies C Period: Second term / autumn 2007 University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/aim: The purpose of this essay is to study how two small Swedish clothing companies, Borka and BayIcon, manage their brand communication. LÄS MER