Sökning: "Göteborgs universitet Bengt Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden Göteborgs universitet Bengt Johansson.

  1. 1. Medier och den uppfattade verkligheten Hur nyhetskonsumtion påverkar uppfattningen om Sveriges företagsklimat

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Tim Segerberg; [2017-10-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Examensarbete: 15 hp Kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Temin/år: VT/2017 Handledare: Bengt Johansson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 54 Antal ord: 17 360 Nyckelord: Nyhetskonsumtion, verklighetsuppfattning, opinionsbildning, företagsklimat. Syfte: Att undersöka hur nyhetskonsumtion påverkar verklighetsuppfattningar genom att analysera sambandet mellan nyhetskonsumtion och uppfattningen om Sveriges företagsklimat för åren 2001 och 2014. LÄS MER

  2. 2. Nationens fiender En kvantitativ innehållsanalys om partiskhet i Dagens Nyheter och Aftonbladet gentemot svenska partier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Aron Mikael Sik; Jacob Larsson; Love Hansen Siilin; [2017-01-31]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to show to what degree that two of largest newspapers in Sweden, Dagens Nyheter and Aftonbladet, might be biased towards any of the Swedish political parties. We also want to see if Dagens Nyheter and Aftonbladet differ in their coverage of Swedish politics. LÄS MER

  3. 3. Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Johan Larsson; [2014-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Sensing social media: En studie om sociala medier som informationskälla på en organisation Författare Johan Larsson Handledare Bengt Johansson Uppdragsgivare Current Model Quality, Volvo Personvagnar AB Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Institution Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet Termin Höstterminen 2013 Sidantal 48 (exklusive bilaga) Antal ord 19 365 Syfte Att undersöka och kartlägga Volvo Current Model Quality:s arbete med sociala medier idag och utifrån detta samt relevant teori och tidigare forskning ge förslag på framtida arbete med sociala medier som informationsintag. Metod Kvalitativ respondentintervju Material Sex (6) intervjuer med individer anställda vid Volvo Current Model Quality som till en högre grad använder sig av sociala medier i arbetet. LÄS MER

  4. 4. I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Karolina Örsta; [2014-02-13]
    Nyckelord :self-construals; individualistisk kultur; kollektivistisk kultur; svenska företag; Japan; Interkulturell kommunikation;

    Sammanfattning : Titel I artighetens namn – Hur svenska företag upplever sin interpersonella kommunikation med japanska företag Författare Karolina Örsta Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  5. 5. Från avståndstagande till erkännande- om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carlos Nalvarte; [2013-02-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Från avståndstagande till erkännande – om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål. Författare Carlos Nalvarte V. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500 HT11. Handledare Bengt Johansson, JMG. LÄS MER