Sökning: "GQ"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet GQ.
1. En undersökning om meditation och tacksamhet : En kvantitativ studie
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie i form av en digital enkätundersökning har genomförts med syftet att undersöka en eventuell skillnad i självskattad tacksamhet mellan personer som mediterar och personer som inte mediterar. Tacksamhet kan beskrivas som uppskattning och en känsla av tacksamhet i vardagen, såväl som en tacksam respons på en händelse som uppfattas som välgörande (Bartholomew et al. LÄS MER
2. Chaos or Clarity: A Corpus-Assisted Analysis of Top Comments on Jordan Peterson's Controversial YouTube Videos
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This thesis endeavors to make sense of how Jordan Peterson, a highly controversial public figure—who is rapidly becoming academia’s equivalent to a rock star—is perceived by his online audience. To that end, the study adopts an analytical approach while integrating several theoretical frameworks, including the concept of echo chambers. LÄS MER
3. The differential signalling of the succinate receptor SUCNR1/GPR91, through Gi versus Gq
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologiSammanfattning : G protein-coupled receptors are the biggest family of membrane bound receptor in the human genome, they are also target for many drugs due to their accessible location in the cell membrane. We have characterized the G protein recruitment of the succinate receptor 1 (SUCNR1/GPR91). LÄS MER
4. Visual analysis of GQ magazine covers: intersections between gender, race, and sexuality
Master-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : This thesis widens the application of intersectionality into the study of visual media. This study examines representational patterns on GQ magazine covers issued in the US with specific regards to gender-race-sexuality intersections. LÄS MER
5. Ett omslag trovärdigt nog att köpas : En kvalitativ studie om gestaltningen av mannen och kvinnan på tidningsomslag till modemagasin
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Det finns forskare som menar att medierna är med och skapar vår identitet, därför måste vi ställa oss kritiska till de bilder vi ser. Enligt Gillian Rose ska vi med noggrannhet granska de bilder som exempelvis ett omslag har, för där det finns vissa kriterier vi måste ta hänsyn till. LÄS MER