Sökning: "GRUNDSÄRSKOLA"
Visar resultat 1 - 5 av 309 uppsatser innehållade ordet GRUNDSÄRSKOLA.
1. Meningsfull fritid för alla?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att öka kunskap och förståelse för hur tolkningen av begreppet meningsfull fritid kan inverka på undervisningen i fritidshemmet. Med vår studie vill vi undersöka om det finns skillnader och/eller likheter i hur personer som arbetar i fritidshemsverksamheter tolkar begreppet meningsfull fritid i relation till sin yrkesroll. LÄS MER
2. AKK och språk- och kommunikationsutvecklande undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning : En systematisk litteraturstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Innebörden av heteronormen i undervisningen inom grundsärskolan : En kvalitativ studie om innebörden av heteronormen inom undervisningen på grundsärskolan mot läroplanen ämnen.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the meaning of heteronormativity within the elementary special school. With the hope to contribute to an increased understanding of teachers work against heteronormative within the primary special school. LÄS MER
4. Elevassistenters arbete i grundskola och grundsärskola: En småskalig intervju- och observationsstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur några elevassistenter verksamma i grundskola och grundsärskola beskriver sin yrkesroll. Det var också att undersöka vilka arbetsuppgifter och tillhörande ansvarsområden de har samt att undersöka förutsättningar som ges till yrkesgruppen. En kvalitativ forskningsansats användes. LÄS MER
5. Speciallärares beskrivningar av planering och undervisning inom grundsärskola och gymnasiesärskola : med särskild uppmärksamhet på undervisning inom sexualitet, samtycke och relationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Detta är en småskalig studie inom speciallärarprogrammet, inriktning mot utvecklingsstörning. Studiens syfte var att belysa speciallärares beskrivningar av planering och utförande av undervisning inom grundsärskola och gymnasiesärskola. LÄS MER