Sökning: "GUI"

Visar resultat 1 - 5 av 368 uppsatser innehållade ordet GUI.

  1. 1. Creating custom APIs to solve shortcomings in existing JavaScript Front-End Frameworks

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Ivan Marosan; Yousef Namazi; [2020]
    Nyckelord :React.js; JavaScript; API; API creation; user interface; front-end framework;

    Sammanfattning : The technology of creating web-based applications has been expanding and making better user interfaces that can support many different focus groups, such as building a website that is flexible and easy-to-use for children and/or the elderly. Another expansion has been in the field of storages of data and connectivity. LÄS MER

  2. 2. Usability Principles for (Re)Design of User Interface of Emergency Handling Programs : Case Study on a Tool for Decision Support amidst a Nuclear Emergency: RASTEP

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marita Liposinovic; [2020]
    Nyckelord :Usability; case study; emergency handling programs; stress; user experience; redesign; GUI; RASTEP.; Användbarhet; fallstudie; nödhanteringsssystem; stress; användarupplevelse; redesign; GUI; RASTEP.;

    Sammanfattning : Highly stressful situations have a prominent influence on the human psyche and it is crucial to take this into account when designing and evaluating software used predominantly in nerve wrecking situations. Lack of principles for design and evaluation of design of emergency handling software programs allows for graphic interface solutions that leave room for mistakes and slips in an environment where making an error can have catastrophic consequences. LÄS MER

  3. 3. Visualization of machine learning data for radio networks : A case study at Ericsson

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Bingyu Niu; [2020]
    Nyckelord :Visualization; Qt; GUI; C ;

    Sammanfattning : This thesis presents a method to develop a visualization software for time-varying and geographic-based data. The machine learning team at Ericsson has collected data from their machine learning algorithms. The data set contains timestamped and geographic information. LÄS MER

  4. 4. Visualization in games: How is health and health-changes visualized in games? : An analysis of game graphics in current games

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik; Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Jonathan Karlén; Oscar Sandell; [2020]
    Nyckelord :Video game graphics; visuals; recent games; game design; content analysis; Videospel spelgrafik; grafik; nutida spel; speldesign; innehållsanalys;

    Sammanfattning : The following study investigates how recent games (2014 - 2018) visualize health and health changes, with a focus on the player character’s health, the player character taking damage and the graphical user interface (GUI). 50 games were coded via gameplay videos on YouTube and then analysed. LÄS MER

  5. 5. Intelligenta Grafiska Användargränssnitt: Attityder och behov från utvecklare och användare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Teknik och samhälle

    Författare :Victor Persson; Hanna Fellwing; [2020]
    Nyckelord :informationssystem; användargränssnitt; grafiska användargränssnitt; textbaserade användargränssnitt; intelligent användargränssnitt; användbarhet; informationsöverflöd; GUI; CLI; IGUI;

    Sammanfattning : Användargränssnitt har under de senaste decennierna utvecklats i flera olika riktningar och genomgått konstant förändring. De första användargränssnitten bestod av enkla men effektiva textbaserade kommandoradsgränssnitt. LÄS MER