Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. ITREA – Utveckling av framtidens digitala annonseringsplats

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Victor Axelsson; Sebastian Bucht; Michelle Hellmark Carrasco; Gustav Fridell; Sofia Hagel; Pontus Larsson; Jonas Olaussen; Erik Ståhl; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study has investigated the development of a web application in the form of a digital marketplace for IT services. The problem statement addresses how a web application of this kind can be designed to achieve three criteria; high usability, good user experience and high credibility. LÄS MER

  2. 7. Sveriges relation med Nordkorea : En analys av Sveriges motiv och agerande utifrån ett neoliberalt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Karl Dalbard; Gustav Axelsson; [2018]
    Nyckelord :Sweden; North Korea; diplomacy; international relations; neoliberalism; Sverige; Nordkorea; diplomati; internationella relationer; neoliberalism;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to study Sweden’s relations with the Democratic People’s Republic of Korea (DPRK) from the Korean War to this day. To do so, the focus was put on Sweden’s different motives during that time resulting in the identification of two phases. LÄS MER

  3. 8. Deadly Banquet Creating believable non-player characters

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :JOAKIM SUNDLING; GUSTAV AXELSSON; HAMPUS NILSSON; TOM DAHLÉN; KARIN WIBERGH; MATHIAS CARLSSON; [2016-11-15]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : NPCs (non-player characters) in computer games are often very predictable and obviously artificial, which might be the result of developers devoting more resources to maintaining high-end graphics instead of creating believable NPCs. With the graphics available today already being very realistic, upgrading the AI (artificial intelligence) controlling the NPCs could be one way of creating a game that differs from the rest. LÄS MER

  4. 9. Bevattningseffektivitet i plantskoleproduktion : en begreppsdefinition och en jämförelse av bevattningssystem för buskproduktion i container

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Axelsson Gustav; [2015]
    Nyckelord :bevattning; bevattningseffektivitet; bevattningsramp; bevattningssystem; container; droppbevattning; plantskola; rampbevattning;

    Sammanfattning : Vid containerodling av buskar, i plantskola, är bevattning essentiellt för produktionen. Det finns flera olika typer av bevattningssystem, två vanliga system är droppbevattning och rampbevattning. LÄS MER

  5. 10. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Maria Lemón; Gustav Örnvall; Daniel Axelsson; Ludvig Gjälby; Joakim Råman; Markus Pettersson; Sebastian Almlöf; [2012-08-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER