Sökning: "GYLLENHAMMAR"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet GYLLENHAMMAR.

  1. 1. Communications Effect on Trust in The Hybrid Workplace. An explorative case study of an outsourcing company providing financial services

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Linn Gyllenhammar Byström; [2023-11-22]
    Nyckelord :trust; communication; hybrid workplace; media synchronicity theory; social exchange theory;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic transformed the way people work, with many organizations shifting to remote work as the result. As we move towards a post-pandemic world, the hybrid working method that combines remote and in-office work is becoming increasingly popular and not likely to go away. LÄS MER

  2. 2. Utmaningar vid implementering av CRM : En kvalitativ studie av utmaningar vid CRM-implementering.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Alma Cederquist; Erik Gyllenhammar; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; CRM; Implementation; CSF; Challenges; CRM; Customer Relationship Management; Implementering; CSF; Framgångsfaktor; Utmaningar.;

    Sammanfattning : Efterfrågan på kundrelationshanteringssystem (CRM) ökar. Samtidigt ökar komplexiteten och osäkerheten kring implementering avinformationssystem. Det finns behov att komplettera befintlig litteratur, då nästan 65% av alla CRM-implementeringsprojekt misslyckas trots att framsteg har gjorts. LÄS MER

  3. 3. Hållbara aktiviteter inom inköpsfunktionen : En kvalitativ studie på svenska modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lisa Hartmann Gyllenhammar; Matilda Cederberg; Cecilia Karsberg; [2022]
    Nyckelord :Purchasing; Purchasing role; Sustainability; Sustainable development; Textile value chain; Fashion industry; Strategies; SSCM; Inköp; Inköpsrollen; Hållbarhet; Hållbar utveckling; Textil värdekedja; Modeindustrin; Strategier; SSCM;

    Sammanfattning : Introduktion: Textilbranschen är en av de industrier som har störst negativ påverkan på miljön och sociala förhållanden. Detta har mynnat ut i att det i dagens samhälle finns efterfrågan och förväntningar på industrin att förändras, både för planetens bästa men även för företagens överlevnad. LÄS MER

  4. 4. "Kvinnan som flera gånger utsetts till världens vackraste" : En text- och bildanalys om hur kvinnligt ideal framställs i svenska damtidningar.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Moa Högstedt; Elise Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :Femininity; Media; Ideal; Intersectionality; Respectability; Kvinnlighet; Media; Ideal; Intersektionalitet; Respektabilitet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore and discuss how media is describing the woman in Swedish magazines. We also explore how a normative image of the woman is created. We offer one possible explanation for how ideals of women can generate and mediate different ideas of femininity and therefore lead to inequality. LÄS MER

  5. 5. Dags att #kavlauppärmen!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Robin Holmberg; Emma Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :samhällskampanj; riskkommunikation; digital kommunikation; strategisk kommunikation; retorik; social media strategy; covid-19; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER