Sökning: "Gabriel Björk"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Gabriel Björk.
1. ATTITYDER TILL BESTRAFFNING BLAND STUDENTER I KRIMINOLOGI, JURIDIK OCH SOCIALT ARBETE : Relationen till rädsla för brott, kön och attributionsstil
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka skillnader i svenskastudenters attityd till bestraffning utifrån faktorer såsomutbildningsområde, rädsla för brott, könsskillnader samt attributionsstil. Dessutom undersöktes den potentiella interaktionen mellan kön och rädsla för brott. LÄS MER
2. Confronting the Unknown: Pain Catastrophizing, Emotion Regulation, Psychopathy, and Associations With Uncertainty
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbeteSammanfattning : Intolerance of uncertainty concerns how one views and reacts touncertainty, where one who’s highly intolerant would find it verydiscomforting when confronted with uncertain situations. The purposeof this study was to examine the associations between intolerance ofuncertainty, pain catastrophizing, emotion regulation andpsychopathic traits. LÄS MER
3. Video tutorials for artists in the entertainment industry : A comparative study of what makes a video tutorial effective
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : This research explores video tutorials for concept artists in the entertainment industry. Through websites such as Gumroad tutorials are today being sold and the problem is that there is no guarantee of the quality of the tutorials and people simply have to rely on the description of the product. LÄS MER
4. Från lingon och blåbär till gurka och aloe vera : En kvalitativ fallstudie av Björk & Berries nylansering
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Abstract Bakgrund – Denna uppsats behandlar fenomenet rebranding och dess påverkan på ett företag. Rebranding innebär förändring. När ett företag genomgår denna förändring innebär det att de vill ändra sin vision samt ändra sitt budskap. LÄS MER