Sökning: "Gambling advertising"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Gambling advertising.
1. Spelmissbruksbehandling i Sverige : En kvalitativ studie om behandlares upplevelser av att arbeta med spelmissbruk
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur behandlare inom spelmissbruk beaktar hjälpsökandes behov, upplever verksamhetens behandling och förutsättningar att hjälpa, samt vilka hinder och möjligheter som finns i behandlarens arbete. De teoretiska begrepp som användes i analysen var stigma, handlingsutrymme, behandlingsidealet, samverkan och behandlingstankar. LÄS MER
2. Spel - en fet bonus för samhället? : Legitimering av spelande i Svenska Spels reklamserie ”Världens svenskaste spelbolag”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today, many people in Sweden suffer from gambling addiction, and gambling advertising is one of the contributing factors to people becoming addicted. The purpose of the study is to critically analyze how gambling advertising legitimizes gambling, in this case, Svenska Spel's commercials. LÄS MER
3. State-Sponsored Gambling Advertising
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Gambling in Sweden is increasing and is a large issue for both individuals and the state. The largest actor on the Swedish market is the state-owned company Svenska Spel which offers gambling services online and with a monopoly runs casinos and physical slot machines. To promote their games, Svenska Spel advertises through multiple channels. LÄS MER
4. Gambling mythologized : A multimethod qualitative study of U.S. sports betting advertising narratives
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Online sports betting is an industry that has seen a huge surge in popularity in the US since 2018, and the companies behind this surge have enjoyed exponential increases in profits. Accompanying the increased interest in and profits of online sports gambling is a large spike in advertisements created by companies that offer online sports betting services. LÄS MER
5. Travsporten, från fysiskt till digitalt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER