Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 303 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Positional differences of physical peak intense periods in Swedish elite football : A pilot study of under 19 and first team players
Master-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för fysisk aktivitet och hälsaSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att med hjälp av multivariata parametrar undersöka skillnader i fysisk extern belastning under den mest intensiva perioden (MIP) av match för spelare på ungdomselit och seniornivå samt att identifiera eventuella skillnader mellan positioner och halvlekar.Metod: En kvantitativ retrospektiv studie tillämpades, där spelare från ett seniorlag (SEN)spelandes i högsta divisionen i Sverige samt fotbollsspelare från ett ungdomselitlag (U19)från samma klubb spelades i näst högsta divisionen för åldersgruppen deltog i studien. LÄS MER
2. Tävla i bollspel? : En kvalitativ studie om idrottslärares attityd till tävling i bollspel i sin undervisning på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Aim The purpose of this qualitative study is to investigate attitudes to competition in ball gamesamong physical education teachers at junior high school. The study's questions are: 1. What attitude(s) do physical education teachers at junior high school have in theapplication of competitive elements in their own teaching of ball games? 2. LÄS MER
3. Det outsägliga spelet av Armageddon : En narratologisk analys av apokalyptiska maktförhållanden i Good Omens av Terry Pratchett och Neil Gaiman
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This paper is used to study the implications that power has in a fictive story about the apocalypse. In the fictional novel, Good Omens by Terry Pratchett and Neil Gaiman, there are different positions that express power and by analyzing them different attitudes emerge. LÄS MER
4. Retrografisk skräck : Analys av nostalgisk representation & framkallandet av skräck inom indiespelgrafik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Målet med denna studie var att vidare undersöka den retrografiska trenden som har förekommit i indie-skräckspel under senare tid, där indie-spelutvecklare utnyttjar nostalgisk, lågteknologisk grafik i sina skräck-verk. Syftet var att urskilja vad som gör nostalgiska representationer användbart för grafisk utveckling av skräckspel, hur dessa representationer går att applicera för att möjligtvis framkalla skräck. LÄS MER
5. Designmönster i hybridiserade brädspel: En studie om hur dessa påverkar spelar-upplevelsen i Mansions of Madness: Second Edition
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Denna studie undersöker hybrida brädspel, en relativt ny genre av spel som blivit alltmer populär under senare år. En utmaning med att designa engagerande hybridspel är att kombinera analoga och digitala element på ett sätt som förbättrar spelupplevelsen. LÄS MER