Sökning: "Game analys"

Visar resultat 21 - 25 av 303 uppsatser innehållade orden Game analys.

  1. 21. Optimization Areas of the Minimax Algorithm : A study on a look-ahead AI as applied to the Fox game

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ludwig Franklin; Hugo Malmberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificial intelligence has become more prevalent during the last few years, revolutionizing the field of computer game-playing. By incorporating artificial intelligence as a computerized opponent, games can become more engaging and challenging for human players. LÄS MER

  2. 22. Nyckeln till hållbart spelande : Vikten av transparens i mikrotransaktioner för att genomföra informerade beslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Admir Hafizovic; Viktor Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Microtransactions; transparency; informed decision-making; sustainability; Mikrotransaktioner; transparens; informerade beslut; hållbarhet;

    Sammanfattning : Transparens är avgörande för att förbättra hållbarheten förmikrotransaktioner i spel, eftersom det gör det möjligt för spelarna att fattainformerade beslut. Men det är viktigt att ha en balans eftersom för myckettransparens kan ha negativa ekonomiska konsekvenser för företagen, då detkan avskräcka köp. LÄS MER

  3. 23. Politics at Play: Analyzing discussions on political protests in Animal Crossing - New Horizons

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Cecilia Lundström; [2023]
    Nyckelord :Foucault; political discourse; protesting; video games; Animal Crossing; ludology; online communication; politisk diskurs; protester; tv-spel; ludologi; onlineforum; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Executing and performing political protests is not just for the streets. A number of political protests have been held in video games, using the features of the game to convey political messages. In a world where there is ample possibility to communicate online, players are able to discuss these protests in online communities. LÄS MER

  4. 24. Att riva och resa barriärer: En analys av tillgänglighetsanpassningar i spel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Ronja Lejonqvist; [2023]
    Nyckelord :Accessibility; disability; impairment; accessibility features; video games; Tillgänglighet; funktionsnedsättning; funktionshinder; tillgänglighetsanpassningar; digitala spel; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : To tear barriers down, and erect new - an analysis of accessibility features in games. The purpose of this study is to gain understanding of the informants experiences of working with, and playing, accessible games. LÄS MER

  5. 25. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Törn; Jonas Åhlström; [2023]
    Nyckelord :learning; learning disabilities; motivation; public health; serious games; folkhälsa; inlärningssvårigheter; lärande; motivation; serious games;

    Sammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER