Sökning: "GameFlow"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet GameFlow.
1. Improving player experience using Flow in Tower Defense game Daidala : A case study on improving Flow according to Sweetser & Wyeth's GameFlow criteria
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Using a Research through Design approach, this research aims to utilize the criteria of Flow outlined by Csikszentmihályi in Flow: The Psychology of Optimal Experience (2014) and later adapted to videogames by Sweetser & Wyeth in GameFlow: a model for evaluating player enjoyment in games (2005) to improve the Tower Defense game Daidala by increasing players’ time spent in a state of Flow. This serves to provide future game designers with an example of how this model and these concepts can be applied when designing and developing a game. LÄS MER
2. Hur kan en modell för spelarglädje användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Detta arbete utfördes i syfte att undersöka hur en modell för spelarglädje kunde användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner. Arbetet var baserat på Sweetser och Wyeth’s arbete där författarna har använt Gameflow-modellen för att se hur modellen kunde appliceras för realtidstrategispel. LÄS MER
3. Kontroll av spelkaraktärens rörelsefrihet i dataspel : En jämförelse mellan avancerad och begränsad rörelsefrihet med avseende på flow
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Enligt Gameflowmodellen av Sweetser, P. & Wyeth, P. (2005) är spelarens kontroll av karaktärens rörelsefrihet en av flera förutsättningar för att uppnå flyt i spelet och därmed uppleva ett spel som underhållande. Spel är designade med olika typer av rörelsefrihet. LÄS MER
4. Combining a location-based mobile game and a connected wearable for history learning purposes
Magister-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : While much attention in location-based game and wearable research is about their benefits as in-class education or is aimed at children, rather less research has been done about the combination of location-based games and wearables in private use. This paper investigates a game solution for the low history knowledge of German teenagers and focuses on the learning success of the combination of a proposed location-based mobile game and wearable, called ‘Geocation’ for educational purposes as well as the enjoyment of it. LÄS MER
5. Shared Augmented Reality : Developing a Multiplayer AR Mobile Game to Study Playability
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : The purpose of this study has been to investigate if the Pervasive GameFlow Model is suitable for evaluating Player Experience in Augmented Reality games. The work has described a definition of Augmented Reality, how it generally operates and reviewed common challenges when developing Augmented Reality applications. LÄS MER