Sökning: "GameFlow"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade ordet GameFlow.

  1. 1. Improving player experience using Flow in Tower Defense game Daidala : A case study on improving Flow according to Sweetser & Wyeth's GameFlow criteria

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Mario Palleschi; Isak Larsson; [2023]
    Nyckelord :Flow; GameFlow; Quality Assurance; Qualitative Comparative Analysis; Research through Design;

    Sammanfattning : Using a Research through Design approach, this research aims to utilize the criteria of Flow outlined by Csikszentmihályi in Flow: The Psychology of Optimal Experience (2014) and later adapted to videogames by Sweetser & Wyeth in GameFlow: a model for evaluating player enjoyment in games (2005) to improve the Tower Defense game Daidala by increasing players’ time spent in a state of Flow. This serves to provide future game designers with an example of how this model and these concepts can be applied when designing and developing a game. LÄS MER

  2. 2. Hur kan en modell för spelarglädje användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Mohamed-Amin Mohamed Hashi; [2022]
    Nyckelord :Gameflow-modellen; spelarglädje; pussel; mobilspel;

    Sammanfattning : Detta arbete utfördes i syfte att undersöka hur en modell för spelarglädje kunde användas vid utformningen av ett mobilt pusselspel till Android-telefoner. Arbetet var baserat på Sweetser och Wyeth’s arbete där författarna har använt Gameflow-modellen för att se hur modellen kunde appliceras för realtidstrategispel. LÄS MER

  3. 3. Kontroll av spelkaraktärens rörelsefrihet i dataspel : En jämförelse mellan avancerad och begränsad rörelsefrihet med avseende på flow

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Alex Jakobsson; [2020]
    Nyckelord :Gameflow; rörelsefrihet; plattformsspel; Super Mario Maker 2; spelvana;

    Sammanfattning : Enligt Gameflowmodellen av Sweetser, P. & Wyeth, P. (2005) är spelarens kontroll av karaktärens rörelsefrihet en av flera förutsättningar för att uppnå flyt i spelet och därmed uppleva ett spel som underhållande. Spel är designade med olika typer av rörelsefrihet. LÄS MER

  4. 4. Combining a location-based mobile game and a connected wearable for history learning purposes

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Mona Leo; [2019]
    Nyckelord :Location-basedgames; pervasive games; wearables; gameflow theory; gamification;

    Sammanfattning : While much attention in location-based game and wearable research is about their benefits as in-class education or is aimed at children, rather less research has been done about the combination of location-based games and wearables in private use. This paper investigates a game solution for the low history knowledge of German teenagers and focuses on the learning success of the combination of a proposed location-based mobile game and wearable, called ‘Geocation’ for educational purposes as well as the enjoyment of it. LÄS MER

  5. 5. Shared Augmented Reality : Developing a Multiplayer AR Mobile Game to Study Playability

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Emil Sundström; [2019]
    Nyckelord :Augmented Reality; AR; Usability; Playability; Testing; Evaluating; Game; Multiplayer;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to investigate if the Pervasive GameFlow Model is suitable for evaluating Player Experience in Augmented Reality games. The work has described a definition of Augmented Reality, how it generally operates and reviewed common challenges when developing Augmented Reality applications. LÄS MER