Sökning: "Gamified Experience"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden Gamified Experience.

  1. 1. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  2. 2. Exploring older adults' interaction with a gamified memory task. A pilot study to assess usability of the 'Brain Blossom' game

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Hanna Persson; Vida William-Olsson; [2023-11-20]
    Nyckelord :gamified memory task; explorative study; biometric data; user experience; användarupplevelse; gamifierad minnesuppgift; explorativ studie; biometrisk data;

    Sammanfattning : The research employed a qualitative methodology to gather insights regarding the performance, as well as the emotional and physiological reactions of older adults engaging with the "Brain Blossom" game over three sessions. This was achieved by utilizing self-reported information, encompassing tools such as the Self Assessment Manikin scale and usability experience (UX) questionnaires. LÄS MER

  3. 3. Rainbow Galaxy Adventure A gamified socio-emotional learning experience

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Franchesca Toledo Spets; [2023-06-19]
    Nyckelord :socio-emotional learning; socio-emotional education; gamification; collaborative learning; primary education;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the thesis is to describe and analyze how a gamified socio-emotional learning intervention influenced the perceptions of socio-emotional concepts and competencies for the participants. Framework: The research adopts a conceptual framework of collaborative learning. LÄS MER

  4. 4. Badge It Up : The Effect of Gamification on Online Survey Response

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kim Siebeneicher; Edit Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Gamification; badges; online survey; motivation; volunteer; non-profit organisation; Gamification; medaljer; onlineenkät; motivation; volontär; ideell organisation;

    Sammanfattning : Collecting qualitative feedback from volunteers is essential but challenging for non-profit organisations. Gamification has been used in different contexts to try to improve users’ motivation, but has presented mixed results in the context of online surveys. LÄS MER

  5. 5. Spelifiering för miljömedvetenhet : En studie om hur applikationer kan engagera användare i hållbara vanor

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Pranvera Gerbeshi; Jonna Lundgren Säwe; [2023]
    Nyckelord :Gamification; green gamification; sustainability for the environment; motivation; Spelifiering; grön spelifiering; hållbarhet för miljön; motivation;

    Sammanfattning : Studien går ut på att undersöka hur spelifierade applikationer, det vill säga applikationer som använder sig av spelelement i icke-spelsammanhang, motiverar användare till att leva mer hållbart för miljön. I vår studie har vi studerat applikationen Joulebug genom att låta två olika urvalsgrupper diskutera deras erfarenheter i fokusgruppsintervjuer efter att ha använt applikationen under en veckas tid. LÄS MER