Sökning: "Gap-modell"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Gap-modell.
1. En GAP-analys av den svenska pensionsrådgivningen : underskattar pensionsrådgivande företag betydelsen av svenska lantbruksföretagares förväntningar
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Något som diskuteras ofta i den svenska lantbruksbranschen är den dåliga lönsamheten. Det är också det som många lantbrukare säger är orsaken till att de inte kan pensionsspara, och därmed inte kan förbereda sig för ett liv som pensionär på bästa sätt. LÄS MER
2. Borta med vinden : skogsägares erfarenheter av avverkningstjänster efter stormen Ivar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Hösten 2013 stormade det i Sverige ett flertal gånger. En av dem, stormen Ivar, fällde 4,3 miljoner skogskubikmeter privatägd skog med kärnområde i Medelpad och Jämtland. De senaste åren har varit stormtäta och en mängd erfarenheter finns från att hantera stormarnas konsekvenser. LÄS MER
3. Skiljer sig konsumenternas förväntningar från företagens uppfattningar om dessa? : En kvantitativ studie om leveransserviceelement inom e-handeln.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: E-handel är en marknad som växt under de senaste åren och möjliggjort för företag att vara verksamma på en större marknad. Tillväxten på marknaden har lett till större konkurrenskraft som gjort att faktorer som kvalitet och snabba leveranser blivit allt viktigare för att tillfredsställa kunders behov. LÄS MER
4. Hållbart mode inom fast fashion : en utforskande studie om konsumenters attityder och beteenden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : : Modeindustrins negativa påverkan på en hållbar utveckling har ökat aktualiteten för hållbarhetsfrågor inom branschen. Flera fast fashion-företag har därför börjat införa hållbara åtgärder efter starkare tryck från intressenter. LÄS MER
5. Att förstå och nå sin kund : En studie om förhållandet mellan kundens behov och verksamhetens kommunikation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Verksamheter som inte förstår sin kunds behov och misslyckas med att uttrycka behoven i sin kommunikation riskerar att bli bortvalda framför konkurrenter. Därav syftar denna studie till att utreda förhållandet mellan kundens behov och en organisations, i detta fall NyföretagarCentrum Uppsala, uppfattning av behoven som syns i kommunikationen. LÄS MER