Sökning: "Gekås Ullared"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Gekås Ullared.
11. Ett litet företag i stor kostym : En studie om rekrytering, ledarskap och organisationskultur på Gekås Ullared AB
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en ökad förståelse för hur en organisation kan arbeta med sin rekryteringsprocess, sitt ledarskap och sin organisationskultur för att främja de fyra ledstjärnorna laganda, handlingskraft, sunt förnuft och kundfokus. Uppsatsen är genomförd på Gekås Ullared AB och inriktar sig på rekrytering, ledarskap och organisationskultur. LÄS MER
12. Köpbeteende : två platser inom upplevelseindustrin
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att se hur köpbeteendet gestaltar sig i olika situationer. Vi har avgränsat examensarbetet till att belysa två organisationer inom upplevelseindustrin. Gekås i Ullared och Vasaloppet. Vi anser att köpmönstret hos besökarna vid dessa platser skiljer sig från det vardagliga köpmönstret. LÄS MER
13. Mapping the Business Strategy: A Strategic Management Analysis -Case Study Of Gekås Ullared
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Business strategy today is often an intangible and ambiguous term. Even though most companies often mention their strategy, few understand what strategy is, how it can be identified and used as a management control instrument. LÄS MER
14. Slutna kontanthanteringssystem - en investeringsbedömning för Gekås Ullared AB
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med utgångspunkt i de stora mängder kontanter som hanteras i flera instanser på Gekås varje dag valdes uppsatsens ämne. Syftet var att bedöma effekterna av en eventuell investering i ett slutet kontanthanteringssystem, för att sedan lämna rekommendationer till företagets ledning. LÄS MER
15. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER