Sökning: "Gekås Ullared"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Gekås Ullared.

  1. 11. Ett litet företag i stor kostym : En studie om rekrytering, ledarskap och organisationskultur på Gekås Ullared AB

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Anna-Maria Jansson; Anna Lindén; Cia Lundin; [2011]
    Nyckelord :Gekås Ullared AB; rekryteringsprocess; ledarskap; organisationskultur;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att få en ökad förståelse för hur en organisation kan arbeta med sin rekryteringsprocess, sitt ledarskap och sin organisationskultur för att främja de fyra ledstjärnorna laganda, handlingskraft, sunt förnuft och kundfokus. Uppsatsen är genomförd på Gekås Ullared AB och inriktar sig på rekrytering, ledarskap och organisationskultur. LÄS MER

  2. 12. Köpbeteende : två platser inom upplevelseindustrin

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Björkman; Rikard Hägglund; [2011]
    Nyckelord :Köpbeteende; Upplevelse; Upplevelseindustri;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med examensarbetet är att se hur köpbeteendet gestaltar sig i olika situationer. Vi har avgränsat examensarbetet till att belysa två organisationer inom upplevelseindustrin. Gekås i Ullared och Vasaloppet. Vi anser att köpmönstret hos besökarna vid dessa platser skiljer sig från det vardagliga köpmönstret. LÄS MER

  3. 13. Mapping the Business Strategy: A Strategic Management Analysis -Case Study Of Gekås Ullared

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Måns Norén; Yining Wang; [2010-06-21]
    Nyckelord :Value proposition; value chain; five forces; strategy maps; strategy canvas;

    Sammanfattning : Background: Business strategy today is often an intangible and ambiguous term. Even though most companies often mention their strategy, few understand what strategy is, how it can be identified and used as a management control instrument. LÄS MER

  4. 14. Slutna kontanthanteringssystem - en investeringsbedömning för Gekås Ullared AB

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Josefine Aspenstrand; Malin Larsson; Jesper Parker; [2010-02-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i de stora mängder kontanter som hanteras i flera instanser på Gekås varje dag valdes uppsatsens ämne. Syftet var att bedöma effekterna av en eventuell investering i ett slutet kontanthanteringssystem, för att sedan lämna rekommendationer till företagets ledning. LÄS MER

  5. 15. Jakten på det stora fyndet - En studie om emotionell varumärkesförmedling genom yrkessåpor

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lundgren; Elin Olsson; Elin Malveholm; [2010]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; varumärkesförmedling; berättelser; storytelling; kommersiell yrkessåpa; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskare hävdar att framtidens konsumenter inte kommer att köpa produkter utan istället livsstilar, historier, upplevelser samt de känslor produkterna uttrycker. När relationen mellan konsumtion och identitet blir allt starkare och konsumenter i allt större utsträckning söker en mening genom sitt konsumerande, ställs således nya krav på företag och sättet de förmedlar sina varumärken. LÄS MER