Sökning: "Gender Roles"
Visar resultat 1 - 5 av 1313 uppsatser innehållade orden Gender Roles.
1. SPEGLA VERKLIGHETEN ELLER DET VACKRA, LYCKLIGA LIVET? En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary The advertising industry is growing more than ever and is thought to be one of the most influential institutions in society by some researchers. What’s even more interesting is the connection between advertising and its tremendous effects on individuals as well as society at whole. LÄS MER
2. HÖGERPOPULISM OCH ABORTATTITYDER I POLEN OCH SVERIGE
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Support for rightwing populist parties has increased in Europe over the last decade. Alongside the rise of rightwing populism that can be seen in many democratic states there has also been a shift in support for legally free abortion. LÄS MER
3. NAVIGATING WORKPLACE CONFLICT A case study of local and foreign employees at an international company in Tanzania
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In the era of global trade and professional ties across borders, understanding how individuals from diverse contexts frame and respond to workplace conflict is critically important. Researchers have found various variables with some correlation to preferred conflict management style. LÄS MER
4. Hinder hos högstadieelever i hjälpsökande vid psykisk ohälsa : Skolkuratorers perspektiv
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka skolkuratorers uppfattning om vad som kan hindra högstadieelever från att söka vidare stöd vid psykisk ohälsa. Författarna önskar även ta reda på vilka begränsningar i handlingsutrymmet skolkuratorer ser utifrån yrkesrollen att hjälpa högstadieelever vidare vid psykisk ohälsa. LÄS MER
5. Sex sells - but should it? : The notion of using sex(ism) in tourism advertising
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : This thesis provides a discussion of the use of sex(ism) in advertisement and its implications for gender roles and values, with a focus on women’s status in society. We argue that women are being objectified and still considered second class citizens, even in such a gender equality forward country as Sweden. LÄS MER
