Sökning: "Gender advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 229 uppsatser innehållade orden Gender advertising.

  1. 1. Sexistisk reklam i influencers personliga kanaler. En kvalitativ intervjustudie om unga människors uppfattning och värdering av influencer-reklam på det sociala mediet Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Wilma Reis; [2024-03-01]
    Nyckelord :Receptionsforskning; Electronic word-of-mouth; influencer-reklam; Instagram; sexistiskt innehåll; könsdiskriminerande reklam; unga människor;

    Sammanfattning : This study examines what perspectives there are among young Swedish adults and how they perceive sexist content on Swedish influencers´ personal Instagram accounts in relation to gender-discriminatory advertising. To do so, six qualitative interviews have been conducted with both men and women aged 20 to 30, who all live in Sweden, specifically in Gothenburg. LÄS MER

  2. 2. Tjejsnuset är det nya! : En kvalitativ studie om hur bilden av vitt snus konstrueras i samspel mellan media och unga vuxna, samt hur vitt snus kodas som manligt respektive kvinnligt.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elsa Widenström Findell; Silja Jóhannsdóttir; [2024]
    Nyckelord :Vitt snus; genus; reklam; konstruktion;

    Sammanfattning : The study aims to examine the construction of the image of white snus, specifically focusing on the growing trend of female snus use. The analysis will shed light on overall perceptions and attitudes towards white snus, along with its social construction among young adults. LÄS MER

  3. 3. “Visa dem vad galen kan göra” : En multimodal kritisk diskursanalys av Nikes reklamfilm“Dream Crazier”

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Ellen Storm Edholm; Rebecca Thorslund; [2024]
    Nyckelord :Femvertising; female athletes in media; MCDA; intersectionality; social semiotics; Nike; dream crazier;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to analyze how female athletes are constructed in advertising that uses femvertising. This is done through a multimodal critical discourse analysis of Nike´s commercial “Dream Crazier” to understand which signs, in the form of participants, language, attributes and color which acts as semiotic resources to create meaning. LÄS MER

  4. 4. Energikrisen, intet nytt Könsföreställningar och könsroller så som de kommer till uttryck i svenska energisparkampanjen under 1970-talet

    Master-uppsats,

    Författare :Ida Ahlstrand; [2023-11-20]
    Nyckelord :energy-saving; gender roles; image studies; oil crisis; 1970s;

    Sammanfattning : The primary aim of this essay has been twofold. First, to study how gender and gender roles are portrayed in the Swedish energy advertising campaign at the time of the oil crisis, and second, to analyze whether the public’s energy saving, as it can be mapped based on survey responses, shows differences depending on gender. LÄS MER

  5. 5. SPEGLA VERKLIGHETEN ELLER DET VACKRA, LYCKLIGA LIVET? En kvantitativ studie om medelålders kvinnors attityder till normbrytande- och stereotypisk kvinnlig klädreklam.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ida Bolin; Lisa Johnsson; Emma Jood; [2023-03-10]
    Nyckelord :Femvertising; Stereotypical advertising; Norm-breaking advertising; Normbrytande reklam; Stereotypisk reklam; Attityd;

    Sammanfattning : Executive summary The advertising industry is growing more than ever and is thought to be one of the most influential institutions in society by some researchers. What’s even more interesting is the connection between advertising and its tremendous effects on individuals as well as society at whole. LÄS MER