Sökning: "Gender digital divide"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Gender digital divide.
1. Digitalt utanförskap i en hemlös situation – en systematisk litteraturstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: För att få tillgång till hälsoinformation och digitalt hälsostöd är det idag nödvändigt att ha tillgång till internet. Hemlöshet är en multidimensionell fråga som är förknippad med dålig hälsa, inklusive kronisk och psykisk sjukdom, funktionella begränsningar, kognitiv nedsättning och eventuell beroendeproblematik, där strukturell hemlöshet blir allt vanligare. LÄS MER
2. Digital Services of Banks - Increasing Customer Satisfaction or Growing Digital Divide? A study on elderly Swedish bank customers' acceptance of bank's digital services
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The digitalization in the banking sector has rapidly transformed the way bank customers interact with their bank and benefit from its banking services. As a result of this quick transformation, many older people feel they have been left behind and are struggling to adapt to the new way of doing the essential bank errands that needs to be done in order to still be a part of modern society. LÄS MER
3. Tunisia’s Gender Digital Divide: A Case Study of Tunisia’s Gender Gap in Internet Usage and the Role of Demographic and Socioeconomic Factors
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : Today, the digital transformation provides new avenues for women’s empowerment. Information and communication technologies (ICTs), including the internet, can contribute to greater gender equality by enabling everyone access to the same online resources and opportunities. LÄS MER
4. Könsstereotypisk eller jämställd reklam? : En kvalitativ studie om generation Z:s attityd till könsstereotypisk marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : To reach and motivate an entire generation with different interests and attitudes is not an easy task. Whether it is more profitable to target a broad target group or divide the market by gender, is therefore a big dilemma for many companies. LÄS MER
5. The representation of sustainability on social media : an ecofeminist reading of Instagram
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Social media is a part and parcel of the daily lives of most people today. From targeted advertisements to affecting the election results around the globe, social media holds tremendous power in the way it shapes narratives and the world we live in. LÄS MER