Sökning: "Gender hegemony"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden Gender hegemony.
1. Våld i nära relation på Familjeliv : En kvalitativ studie om framställningen av manligt respektive kvinnligt våld i diskussionsforum på internet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att, med stöd av ett genusperspektiv, undersöka hur manligt respektive kvinnligt fysiskt våld och våldsutsatthet inom heterosexuella nära relationer framställs på internetforumet Familjeliv. Studien består av en kvalitativ konstruktivistisk ansats och innefattar 6 aktiva kommentarstrådar vilka startats mellan åren 2015 - 2022. LÄS MER
2. Hegemonic Masculinity in Sally Rooney’s Novel Normal People: Subverting and Reinforcing Norms
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This essay explores how different traits of hegemonic masculinity in Sally Rooney’s Normal People are presented through the male characters using gender studies as the theoretical approach and whether they reinforce or subvert norms of hegemonic masculinity through their interactions with each other and Marianne. This essay claims that the novel presents both reinforcements and subversions of masculinity through the male characters introduced in the novel. LÄS MER
3. "Boys focus on girls, men focus on money" : En kvalitativ analys av maskulinitetsideal på TikTok
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The significant growth of the social media platform TikTok over the past years has led to trends being evoked on the platform. One trend, of which this study explores, is content related to ideals of masculinity that includes how men can change themself to become successful and achieve wealth. LÄS MER
4. FÖRSVARET ANGÅR (INTE) ALLA : En kritisk diskursanalys av den finländska försvarsmaktensporträttering av kvinnor i sin rekrytering.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In this paper I will examine how the Finnish Armed Forces use representation to portraywomen within the military, in the context of marketing. I will do this partly by analyzingvisual texts, but also by performing a critical discourse analysis. LÄS MER
5. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER