Sökning: "Generation Y parment"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Generation Y parment.

  1. 1. Psykosocial arbetsmiljö och employer branding i en public service-organisation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Cecilia Englund; Caroline Jörnland; [2014-10-28]
    Nyckelord :emotional benefits; employer branding; psykosocial arbetsmiljö; arbetstillfredsställelse; arbetsengagemang;

    Sammanfattning : På en konkurrensutsatt arbetsmarknad måste både arbetsgivare och arbetstagare gynnas för att kunna skapa en hållbar arbetsplats. Detta tror vi kan formas med hjälp av ett strategiskt HRarbete som jobbar internt med employer branding i samspel med de anställdas psykosociala arbetsmiljö men även externt mot andra aktörer för att kunna vara attraktiva som arbetsgivare. LÄS MER

  2. 2. Attraktiv arbetsgivare - En surveystudie om blivande socionomers och civilingenjörers attityder till arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Louise Bengtsson; Marie Boqvist; [2013-01-10]
    Nyckelord :Attraktiv arbetsgivare; Socionomer; Civilingenjörer; Attityder; Survey;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka faktorer två akademiska studentgrupper – blivande socionomer och civilingenjörer – värdesätter hos en potentiell arbetsgivare samt utreda om det föreligger skillnader i värdesättning av dessa faktorer utifrån utbildningstillhörighet. Syftet är även att undersöka hur kvinnor och män värdesätter dessa faktorer. LÄS MER

  3. 3. Köpbeteende på mogna konsumentmarknader : – En studie av generationerna Y samt 55 plus

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emelie Broman; Niclas Schiller; [2008]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Generation Y; Generation 55 plus; Market communication; Segmentation; generation cohorts.; Köpbeteende; Generation Y; Generation 55 plus; Marknadskommunikation; Segmentering; Generations kohorter.;

    Sammanfattning : A segmented market, according to traditional methods, appears increasingly difficult in mature consumer markets. A common explanation is that the mature markets are often characterised by over-supply which results in a great variety of choices for the consumer. LÄS MER