Sökning: "Generation Z"

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser innehållade orden Generation Z.

  1. 1. Generation z i IT-branschen - en studie om arbetsgivarens föreställningar och employee retention strategier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Felicia Thomsson; Jonathan Åsbrink; [2019-09-02]
    Nyckelord :Generation z; employee retention; flexibility;

    Sammanfattning : The aim of this study was to analyse what perceptions companies within the Swedish IT sector had about generation z and how they used employee retention to keep the generation within their organisation. The reason generation z and employee retention were our topic of focus in this study was primarily due to the fact that the previous research was lacking in this particular area. LÄS MER

  2. 2. "Vissa är idioter, man kan inte stoppa dem" - En kvalitativ studie om unga mäns syn på näthat

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Matilda Bergman; Louise Idebäck; Fabian Wennerbeck; [2019-02-07]
    Nyckelord :Näthat; nätmobbning; sociala medier; fokusgrupp; intervju; generation z; män; genus; maskulinitet; disinhibition;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur unga män förhåller sig till näthat som fenomen i sociala medier.Teori: The Online Disinhibition Effect, Genusteori, Maskulinitetsteori.Metod: Kvalitativa intervjuer i kombination med en kvalitativ fokusgrupp. LÄS MER

  3. 3. Risk Preferences of Management Generations

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonas Gier; Anton Witt; [2019]
    Nyckelord :Risk Preferences; Generation X; Millennials; Generation Z; Risk Attributes; Risk-Taking; Strategic Management; Prospect Theory; Organizational Risk; Decision-making Under Risk; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the risk preferences of current and future management generations and its implications for strategic management. Methodology: A quantitative research strategy has been chosen in order to fulfil the purpose of this study. LÄS MER

  4. 4. An exploration of Generation Z’s habits and needs considering news consumption : A case study in the Swedish and Finnish market

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Marleena Lammikko; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s media landscape news consumption is characterized by the consumers’ reliance on multiple platforms, which has led to the rapid expansion of availability of the news sources on different platforms. Despite this increase, studies show a consistent decrease in news consumption. LÄS MER

  5. 5. Kundbaserat varumärkeskapital : En deskriptiv studie med syftet att undersöka hur generation Z värderar varumärkeskapitalet hos en konsumentprodukt

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Albin Lövgren Pouncette; Edith Nielsen; [2019]
    Nyckelord :Brand; Brand equity; Customer based brand equity; CBBE; Brand awareness; Brand image; Perceived quality; Brand loyalty; Generation; Generation Z;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis was to investigate how generation Z values ​​the customer-based brand equity of a consumer product. Generation Z is an interesting generation to study since they have shown to differ in a variety of aspects from previous generations. LÄS MER