Sökning: "Genomfartsled"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Genomfartsled.
1. Infrastruktur och människors transportval : Omvandling av tidigare E4 genom Umeå från genomfartsled till stadsgata
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografiSammanfattning : After the breakthrough of the personal car in the early 20th century many cities were planned with the idea that every person should use their own car for transportation within the city. Highways were built, splitting neighborhoods straight through. LÄS MER
2. Assessing of traffic calming measures
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikations- och transportsystem; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Norrköpings kommun stÃ¥r inför mÃ¥nga utmaningar gällande den rÃ¥dande tillväxtsituationen. OmrÃ¥det Västra staden, som innefattar stadsdelarna SÃ¥pkullen, Ektorp och Kneippen, ska utökas med cirka 2000 nya bostäder. LÄS MER
3. Örebro – ett stenkast från Barcelona och Stockholm? -EN STUDIE OM HUR KUNGSGATAN UTIFRÅN TRE SCENARIER KAN UTFORMAS FÖR FRAMTIDA BEHOV
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen handlar om att utforska hur en planeringspolicy kan flyttas från en geografisk plats till en annan, hur platsen förändras och hur platsen förändrar policyn. Uppsatsen är en fallstudie av Kungsgatan i Örebro. LÄS MER
4. Genomfarter i tätort
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : The Vision Zero was initiated in 1997 with the aim that no loss of life or seriously injured are acceptable in the transportation system. To improve the traffic safety the National road administration in Sweden, Trafikverket, has defined two areas with considerable potential to change the traffic safety situation and reduce number of people killed in traffic. LÄS MER
5. Hastighetsreduktion på genomfartsleder, genom icke-tvingande åtgärder i vägmiljön
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : The study was conducted with an landscape approach with an subject related approach in the field of environmental psychology to investigate how road design affects drivers' choice of speed. The purpose was to portray road environments on thoroughfares in urban areas to motivate motorists to keep the speed limit and thus increase road safety for vulnerable road users. LÄS MER