Sökning: "Genuine presence"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Genuine presence.
1. The role of sustainability award logos and other visual elements in the formation of a sustainable destination image
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Pivotal in tourism is the destination image, since it influences the desire to travel to a destination. Being able to successfully form a sustainable destination image is crucial for the flourishing of sustainable tourism. LÄS MER
2. "Jag bara går in och är jag": Ungdomars upplevelser av autenticitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Autenticitet ses av vissa forskare som en central del av välbefinnande. Mot bakgrund av detta ville vi fördjupa förståelsen för upplevelsen av autenticitet hos svenska gymnasieungdomar. LÄS MER
3. Normal födsel : en litteraturstudie om faktorer som främjar normal födsel ur barnmorskans och kvinnans perspektiv
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund: De stora medicinska framstegen som åstadkommits inom förlossningsvården genom historien har varit revolutionerande för kvinnor och barn vilket bidragit till en minskad mödra- och barnadödlighet. Barnmorskan är expert på normal graviditet och födsel, och har både förr och nu en avgörande roll för folkhälsans positiva utveckling. LÄS MER
4. Brand awareness på sociala medier genom influencer marketing : En kvalitativ studie om hur kända företag på sociala medier arbetar med influencer marketing
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring på sociala medier är ett modernt fenomen inom markandsföringsvärlden och ett koncept som företag kan skapa ökad brand awareness genom (Adebanjo & Michaelides, 2010; O’Reilly, 2005). Influencer marketing kommer från celebrity brand endorsing, användning av kända personer i reklam för företag. LÄS MER
5. Konsten att skapa trovärdighet genom reklam på sociala medier. : På vilket sätt påverkas konsumenter av sponsrad produktmarknadsföring i sociala medier?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Sociala medier är idag en stor del av många personers vardag och liv, både internet och olika medier har växt fram på senare år och utvecklas fortfarande i hög takt. Detta har resulterat i ett beteende mönster som blir mer digitalt även i vardagliga sammanhang. LÄS MER