Sökning: "Giancarlo Mancuso"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Giancarlo Mancuso.

  1. 1. To the Next Level : Influence of Social Media on Sport Organisations' Brand and Relationship Management during Global Pandemic

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Richard Amankwah Addo; Giancarlo Mancuso; [2021]
    Nyckelord :Relationship Building; Brand Building; Interaction; Engagement; Social Media; Sports Organisations;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to investigate the influence of social media in building brand and relationship for sport organisations during a global pandemic.   Methodology: The methodology in this study is built on a qualitative method based on a inductive approach. LÄS MER

  2. 2. Cola som Cola ? : Premium kontra substitut produkter

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :John Gustafsson; Giancarlo Mancuso; [2012]
    Nyckelord :Brand; Brand Equity; Willingess to Pay; Consumer price perception; Pricepremium;

    Sammanfattning : Titel: Hur står sig de billigare substituten emot premium produkter? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Giancarlo Mancuso & John Gustafsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2012 – Maj Syfte: Syftet med denna uppsats är att vi vill undersöka hur de billigare substituten står sig emot premium produkter genom att ställa de emot varandra i ett blindtest föreslagits av tidigare forskning Ogenyi Ejye (1994). Vi vill veta om det finns en stor skillnad mellan de billigare varianterna och de premier produkterna enligt tidigare gjord forskning. LÄS MER