Sökning: "Gina Aspelin"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Gina Aspelin.

  1. 1. Sverigebilden - Ett Place Marketing Projekt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gina Aspelin; Charlotte Mellner; [2008]
    Nyckelord :Varumärkesplattform; Place Marketing; Nation Brand; Co-branding; varumärkesbyggande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I september 2007 lanserades en ny varumärkesplattform för Sverige. Denna uppsats har undersökt hur denna är utformad och vilken betydelse den har för svenska företag. För att genomföra en genomförlig analys har även det svenska varumärket i helhet analyserats. Detta för att fastslå om det har någon betydelse för svenska företag. LÄS MER

  2. 2. Konstinvesteringar – sett ur ett företagsekonomiskt perspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Gabrielsson; Fredrik Mattsson; Gina Aspelin; [2006]
    Nyckelord :Konstinvestering; avkastning; motiv; arbetsmiljö; intressentmodellen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Konstinvesteringar – sett ur ett företagsekonomiskt perspektiv Seminariedatum: 2006-06-07 Ämne/Kurs: FEK582 Kandidatuppsats, Företagsekonomi, 10 poäng Författare: Gina Aspelin, Tobias Gabrielsson och Fredrik Mattsson Handledare: Tore Eriksson Fem nyckelord: Konstinvestering, avkastning, motiv, arbetsmiljö, intressentmodellen. Syfte: Denna uppsats har som syfte att kartlägga vilka motiv företag har för konstinvesteringar och om dessa är försvarbara utifrån en företagsekonomisk synvinkel samt att utreda om en konstinvestering kan vara ett alternativ till traditionella finansiella investeringar. LÄS MER