Sökning: "Gina From"

Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden Gina From.

  1. 21. Spanien och Rumäniens Demokratisering

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Gina Sturesson; [2020]
    Nyckelord :Spanien; Rumänien; Demokratisering; Transition;

    Sammanfattning : Spain and Romania are two countries which have been successfully democratized. Fransisco Franco ruled Spain for a long time as a fascist dictatorship and Ceausescu ruled over Romania as a communist state. Today, both countries are considered democracies despite remaining problems with, for example, corruption. LÄS MER

  2. 22. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Hovsep Louis Hazko; [2020]
    Nyckelord :Customer service; Screen-based; Phone-based; Customer experience; Customer service options; Questions and answers; Phone; e-Mail and Chat; Kundservice; Telefonbaserad; Skärmbaserad; Kundupplevelse; Kundservice alternativ; Vanliga frågor och svar; Telefon; E-mail; Chatt;

    Sammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER

  3. 23. Kunskapsbrist eller värderingstvist? : Den romantiska liberalismens frihetsideal i ett urval västerländska länders asylprövning då sexuell läggning eller könsidentitet åberopas som asylskäl.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Stella Ezimoha; [2020]
    Nyckelord :Asylum law; refugee; credibility assessment; ideology; freedom ideals; liberalism; romantic liberalism; enlightenment liberalism; lgbtq ; sexual orientation; gender identity; positive freedom; diversity; human rights; identity politics; western; self-expression; Isaiah Berlin; Gina Gustavsson; Asylrätt; flykting; trovärdighetsbedömning; ideologi; frihetsideal; liberalism; romantisk liberalism; upplysningsliberalism; hbtq ; sexuell läggning; könsidentitet; positiv frihet; mångfald; mänskliga rättigheter; identitetspolitik; västerländsk; självuttryck; Isaiah Berlin; Gina Gustavsson;

    Sammanfattning : Då asylsökande åberopar sexuell läggning eller könsidentitet som asylskäl, är den egna berättelsen inte sällan den enda bevisning som finns att tillgå. Detta innebär att trovärdigheten i den asylsökandes framförande av sin berättelse tillmäts stor vikt. LÄS MER

  4. 24. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petronella Lång; Martin Liedholm; [2019]
    Nyckelord :Omni channels; Unitary experience; Digital sales channels; Digital marketing channels; Physical sales channels; Physical marketing channels; Retail; Retail chains.; Omnikanaler; Enhetlig upplevelse; Digitala försäljningskanaler; Digitala marknadsföringskanaler; Fysiska försäljningskanaler; Fysiska marknadsföringskanaler; Detaljhandel; Detaljhandelskedjor.;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER

  5. 25. Femvertising: feminism i syfte att sälja : en undersökning om konsumenters perspektiv på konceptet femvertising

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Tilda Hallencreutz; Agnes Jacobson; [2019]
    Nyckelord :femvertising; feminist advertising; female representation; consumer perspective; consumer culture;

    Sammanfattning : Femvertising is a relatively new concept that describe the use of feminism in advertising. Femvertising aims to both strengthen the image of women and overrule stereotypical representations of women in advertising, whilst at the same time aims to sell products. LÄS MER