Sökning: "Gina From"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade orden Gina From.
21. Spanien och Rumäniens Demokratisering
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Spain and Romania are two countries which have been successfully democratized. Fransisco Franco ruled Spain for a long time as a fascist dictatorship and Ceausescu ruled over Romania as a communist state. Today, both countries are considered democracies despite remaining problems with, for example, corruption. LÄS MER
22. Upplevelse av kundservice : En komparativ studie om skärmbaserad- och telefonbaserad kundservice
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Due to the increasing online commerce in Sweden there are more and more companies who are focusing on their online business and more and more customer are buying clothes online. This means that there has been a transition from the physical store form to the online commerce. LÄS MER
23. Kunskapsbrist eller värderingstvist? : Den romantiska liberalismens frihetsideal i ett urval västerländska länders asylprövning då sexuell läggning eller könsidentitet åberopas som asylskäl.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Då asylsökande åberopar sexuell läggning eller könsidentitet som asylskäl, är den egna berättelsen inte sällan den enda bevisning som finns att tillgå. Detta innebär att trovärdigheten i den asylsökandes framförande av sin berättelse tillmäts stor vikt. LÄS MER
24. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER
25. Femvertising: feminism i syfte att sälja : en undersökning om konsumenters perspektiv på konceptet femvertising
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Femvertising is a relatively new concept that describe the use of feminism in advertising. Femvertising aims to both strengthen the image of women and overrule stereotypical representations of women in advertising, whilst at the same time aims to sell products. LÄS MER