Sökning: "Gina tricot"
Visar resultat 21 - 25 av 90 uppsatser innehållade orden Gina tricot.
21. Kapitalstruktur inom Textilindustrin - En kvantitativ analys av förändringar gällande kapitalstrukturen inom fem utvalda bolag mellan år 2008 och 2018.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Textilindustrin står inför ett paradigmskifte där marginalerna blir mindre, och den klassiska konfektionshandeln ser idag inte likadan ut som den gjorde förr. Aktörer inom industrin måste kämpa mer för att bibehålla dess marginaler och de senaste 2 decennierna har den svenska klädindustrin i jämförelse med resten av sällanköpshandeln presterat sämre. LÄS MER
22. E-handel eller fysisk handel - det handlar bara om handel. : En kvalitativ studie om hur detaljhandelsföretag kan skapa en enhetlig upplevelse genom implementering av en omnikanalstrategi.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Detaljhandeln har förändrats i och med digitaliseringens framfart. Teknikens utveckling tillsammans med en större andel uppkopplade konsumenter innebär nya försäljnings- och marknadsföringskanaler för detaljhandlare. LÄS MER
23. Klädindustrins hållbara utveckling - en studie av den svenska klädindustrins hållbarhetsrapportering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet är att undersöka på vilket sätt hållbarhetsrapporteringen har utvecklats av det förändrade lagkravet inom den svenska klädindustrin. Följaktligen undersöka på vilket sätt hållbarhetsrapporteringen kan förbättras och vilka brister som kvarstår. LÄS MER
24. Femvertising: feminism i syfte att sälja : en undersökning om konsumenters perspektiv på konceptet femvertising
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Femvertising is a relatively new concept that describe the use of feminism in advertising. Femvertising aims to both strengthen the image of women and overrule stereotypical representations of women in advertising, whilst at the same time aims to sell products. LÄS MER
25. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER