Sökning: "Gina tricot"

Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade orden Gina tricot.

  1. 6. KONSTRUKTIONEN AV EN KARRIÄRKVINNA : Hur har Gina Tricot konstruerat en “karriärkvinna” i sin reklamkampanj "Power suits starring Bianca"?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Isabella Wulff; Alice Malmström; [2022]
    Nyckelord :Representation; Construction; Career woman; Advertising images; Female ideal; Semiotic textanalysis; Career.; Representation; Konstruktion; Karriärkvinna; Reklambilder; Kvinnligt ideal; Semiotisk textanalys; Karriär.;

    Sammanfattning : Varje dag refererar och associerar individer till reklambilder i sin vardag (Fagerström och Nilson, 2008). Syftet med examensarbetet är att undersöka hur Gina Tricot konstruerar en karriärkvinna i sin reklamkampanj Power suits starring Bianca. LÄS MER

  2. 7. Cirkulär ekonomi inom modebranschen En studie över hur svenska fast fashion-företag kan arbeta cirkulärt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sundqvist; Ida Pettersson; [2021-06-30]
    Nyckelord :cirkulär ekonomi; fast fashion; hållbarhet; modebranschen; circular economy; fast fashion; sustainability; fashion industry;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bearbetning och utvinning av resurser har stor påverkan på den biologiska mångfalden. Modeindustrin är en bransch som är mycket resurskrävande och har en stor negativ påverkan på både människor och miljö. LÄS MER

  3. 8. The Role of the Physical Store in an Omnichannel Strategy : A qualitative study of Generation Z in the Swedish fashion industry

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axel Wedebrand; Charlotta Ödling; [2021]
    Nyckelord :Generation Z; Omnichannel; Physical Store; Customer Journey; Customer Experience; Shopping Behavior; Fashion; Retail; Webrooming; Showrooming; Cross- Channel Freeriding; E-Commerce; Brick-and-Mortar;

    Sammanfattning : The modern retail landscape is experiencing a continuous change due to digitalization. With the growing number of available channels, consumers' consequent behavior within the fashion retail environment are becoming ever more complex. LÄS MER

  4. 9. Hang in there : Hållbara galgar för Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Maja Olofsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Jag har arbetat i klädbutik i många år och har merän en gång irriterat mig över de befintliga galgarna.Min erfarenhet är att de ofta går sönder, fastnari varandra och kan vara mycket svårhanterade.Även flertalet kunder har uttryckt sin frustrationöver galgarnas bristande kvalitét. LÄS MER

  5. 10. Closing the Loop : Integrating Circularity within the Fashion Industry's Post-Retail Activities

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Globala studier

    Författare :Amina Johansson; Rebecka Stubb; [2021]
    Nyckelord :Environmental sustainability; fashion industry; circularity; post-retail; H M; Lindex; Gina Tricot; Miljömässig hållbarhet; modeindustrin; cirkularitet; post-retail; H M; Lindex; Gina Tricot;

    Sammanfattning : The fashion industry has historically been seen as synonymous with many unsustainable practices, such as overproduction, pollution, and mass-consumption. Today, many fashion brands are putting more attention to sustainability and are engaging in activities aimed at making the industry more environmentally friendly. LÄS MER