Sökning: "Globalization and The Third World"
Visar resultat 1 - 5 av 31 uppsatser innehållade orden Globalization and The Third World.
1. Sjuksköterskors upplevelser av att vårda patienter med olika kulturella bakgrunder : En litteraturöversikt av kvalitativa artiklar
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Bakgrund: I samband med en ökad globalisering leder mångkulturella samhällentill fler transkulturella vårdmöten. Den mångkulturella världen gör det nödvändigtför sjuksköterskor att planera vården utifrån en transkulturell omvårdnad. Tidigareforskning visar att sjuksköterskor brister i sin kulturella kompetens. LÄS MER
2. Svenska begränsningsartiklar i en EU-rättslig kontext - Om begränsningsartiklar i svenska dubbelbeskattningsavtal är förenliga med de grundläggande friheterna i EU.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Den ökade globaliseringen och världshandeln har medfört att skatteavtal blivit viktigare. Då skatteavtalen har fått en mer central roll har även avtalsmissbruk blivit vanligare. LÄS MER
3. The Sweden Democrats and the issue of climate change -A study on the definition and legitimization of social realities in a globalized world with a specific focus on power relations
Master-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the constructed vision of social reality that the Sweden Democrats define and thus defend and legitimizes through their climate and environmental policy. With a focus on the power relations that are constitutive of the Sweden Democrats' definition of social reality, the intention is to clarify the Sweden Democrats' position on the issue of climate change and to make visible what underlies their actions concerning the ratification of the Paris Agreement. LÄS MER
4. Fast Fashion : To explore Generation Y's attitude toward fast fashion; a Swedish consumer perspective
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Fast fashion is a rather new business strategy and is defined to be affordable and fashionable apparel that is directly copied from catwalks. The concept was initially introduced by Amancio Ortega’s well-known store, called Zara which mostly targets Generation Y consumers. LÄS MER
5. Literature Review of the Field of the Service Economy
L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : After the Second World War, the service sector in many countries, including the highly developed and the developing countries, started growing and making up the bulk of the economies of those countries. Some of the factors for that radical change are: the changing patterns of government ownership and regulation, privatization, technological innovations, servitization, internationalization, globalization, etc. LÄS MER