Sökning: "Goal congruence"

Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden Goal congruence.

  1. 1. Agentproblematik i producentkooperativens ekonomistyrning : En fallstudie av Sydgrönts agentproblematik och dess hantering med fokus på styrning och mål

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Axel gummesson; Adam Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Kooperativ; Styrning; Agentproblematik; Agentteori; Målkongruens; Ekonomistyrning;

    Sammanfattning : Master thesis (4FE18E) Master of Science in Business and Economics, School of Business and Economics at Linnaeus University in Växjö, Spring 2023 Title: Agent problems in producer cooperatives' financial management"A case study of Sydgrönt's agent problem and its management with a focus on governance and goals" Background and problem: Cooperatives make up a significant part of Swedish business life, but are a form of business that is rarely talked about from a research point of view, even though the governance-related challenges are great. The challenges arise when the ownership and management of the company is separated, which means that the owners completely hand over the operational management to an external business management. LÄS MER

  2. 2. Mål och verksamhetsstyrning inom ett konsumentkooperativt företag : En studie om målstruktur och dess användning inom Coop Syd samt hantering av medlemmarnas dubbla roller.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Belmin Omer; [2023]
    Nyckelord :Goal structure; financial management; consumer cooperative; cooperation; economic association; goal congruence; members; long term; financial management; non-financial management; Målstruktur; ekonomistyrning; konsumentkooperativ; kooperation; ekonomisk förening; målkongruens; medlemmar; långsiktighet; finansiell styrning; icke-finansiell styrning; ägarombud.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett kooperativ är inte en företagsform vars syfte är likt de vanligast förekommande företagsformerna. Poängen med att starta ett kooperativ är däremot att sammansluta en grupp människor eller företag vars intressen i något hänseende går att förena. LÄS MER

  3. 3. Invasionen av Falklandsöarna 1982 och Kuwait 1990 – mänskligt beteende och/eller dumdristighet?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Marcus Jakobsson Drejstam; [2023]
    Nyckelord :Falklandskriget; informationsbias; sunk cost fallacy; diversionary action; auktoritära stater.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate whether two theories can have explanatory power on two real cases – the invasions of the Falkland Islands in 1982 and Kuwait in 1990. There is a theory that can be used by a state to unite a population towards a common goal – diversionary action. This is the basis for this study. LÄS MER

  4. 4. China's Green Transition: Analysing Chinese Minerals Policy, and its Impact on Zambia

    Kandidat-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Richard Olsson; [2023]
    Nyckelord :China; Zambia; resource security; energy metals; energy minerals; copper; environment; Debt Trap Diplomacy; Pollution Haven Hypothesis; Resource Security Theory; Green Transition;

    Sammanfattning : This study concerns the dynamics of Chinese strategic minerals policy and its effects on Zambian copper mining between 2016-2020. The essay employs a complementary—theories congruence analysis using Resource Security Theory, Debt Trap Diplomacy, and the Pollution Haven Hypothesis in order to analyse China’s actions and ascertain their effects on Zambia. LÄS MER

  5. 5. Exploring sponsorship perception in E-Sports tournaments : How do consumers perceive sponsorship, and what factors influence their perception?

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Lelia Yamina Belouadi; Güney Han; [2023]
    Nyckelord :E-Sports; sponsorship; E-Sports sponsorship; perception of sponsorship;

    Sammanfattning : Problem: This thesis addresses the rapid growth and increasing influence of E-Sports asa popular and competitive sport, along with the opportunities it offers for marketing andbrand promotion. Despite its popularity, there needs to be more knowledge andinformation about sponsorship in E-Sports and the dynamics of sponsor relationships withE-Sports consumers. LÄS MER