Sökning: "God games"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden God games.

  1. 1. Icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Röda Korsets Högskola

    Författare :Kristofer Edlund; Karim Harki; [2023]
    Nyckelord :evidence-based nursing; nonpharmacologic; nursing interventions; pain management; procedural pain; evidensbaserad omvårdnad; icke-farmakologisk; omvårdnadsåtgärder; procedursmärta; smärthantering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta hos barn i samband med procedurer i sjukvården är ett vanligt problem som sjuksköterskan hanterar. Hos barn är smärta tydligt kopplat till rädsla och otrygghet. Syfte: Att kartlägga icke-farmakologiska metoder för att hantera procedursmärta hos barn. LÄS MER

  2. 2. Epicness through level design : A God of War case study

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :David Petersen; [2023]
    Nyckelord :Level design; epic; game analysis;

    Sammanfattning : Epic poems originate from Ancient Greece with the most well-known one being the Odyssey by Homer. Today other forms of media than just poems are considered epic. Video games have the possibility of both being incredibly detailed as the epic modern novel and being a spectacle as seen on epic cinema. LÄS MER

  3. 3. KÖPINTENTIONER I LEAGUE OF LEGENDS : En studie om drivkraften bakom köp av spelutsmyckningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emelina Johansson; [2023]
    Nyckelord :freemium; loot boxes; demand through inconvenience; identitet; spelutsmyckningar; League of Legends; spel;

    Sammanfattning : Denna studie utforskar vad som motiverar spelare till köp av utsmyckningar i spel. Studien undersöker League of Legends (2009) freemium modell och hur de uppnått sin framgång med säljandet av alternativa utseenden till spelkaraktären. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av inkrementella spel inom ramen av hållbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mille Kåge; Matias Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Inkrementella spel; Idle Games; Clicker Games; Hållbarhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the unsustainable aspects we have identified within the genre of “incremental games”. These games commonly rely on the concept of infinite exponential growth which is inherently unsustainable. LÄS MER

  5. 5. ALLMÄNNINGENS DILEMMA I ETT BRÄDSPELS SCENARIO : En studie kring serious games och pedagogiska brädspel i Coronakrisen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Hannes Frank; Moa Karlsson; [2023]
    Nyckelord :brädspel; allmänningens dilemma; serious games; pedagogiskt spelande; covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19 pandemin påverkade vårt samhälle i grunden och befolkningen var tvungna att uppoffra viktiga delar av sina liv på grund av myndigheternas rekommendationer som syftade till att minska smittspridning. Det fanns dock människor som valde att fortsätta sina liv som vanligt och inte följde myndigheternas rekommendationer vilket skapade ett allmänningens dilemma. LÄS MER