Sökning: "Google AdWords"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Google AdWords.

  1. 1. Det man inte vet - Googlar man : Marknadsorienteringens effekter genom Google AdWords - En studie av kundorientering i SME:s

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Luka Ivis; Petter Lindroth; [2018]
    Nyckelord :Market Orientation; Customer Orientation; Competitor Orientation; Profit; Google AdWords; SEM; SME; Marknadsorientering; Kundorientering; Lönsamhet; Konkurrentorientering Google AdWords; SEM; SME; Interfunktionell koordinering;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of the study is to understand how SME companies uses market orientation to target customers through Google AdWords.  Method: This study uses a qualitative method approach as the purpose of the study is to increase understanding. Furthermore, the empirical data used has been collected through eight semi-structured interviews. LÄS MER

  2. 2. Optimering av budgivning i Google AdWords

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik

    Författare :Fernando Soto Trujillo; Mattias Grehnik; [2017]
    Nyckelord :Google AdWords; ads; optimization; JavaScript; profitability; Google AdWords; annonser; optimering; JavaScript; lönsamhet;

    Sammanfattning : Google tillhandahåller en tjänst för företag att köpa annonsplatser på Googles sökmotor vid namn AdWords. Företaget Docklin Digital skapar annonser och köper annonsplatser åt företagets kunder genom AdWords. I Google AdWords är det möjligt att ge bud som kommer påverka vilken annonsplats som en annons kommer att få. LÄS MER

  3. 3. Personifiering, överväger fördelarna nackdelarna? - en kvantitativ studie om effekterna av personifierade banners

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celina Johansson; Xuechen Zuo; [2017]
    Nyckelord :Trust; Personalization; Purchase intention; Click through rate;

    Sammanfattning : Internet is not only a media channel that is increasingly used but also a marketing channel with strong potential. By the help of technology, marketers today can show the right message to the right people at exactly the right moment. LÄS MER

  4. 4. Censur på Internet

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Alex Hoeing; Viktor Fredriksson; [2017]
    Nyckelord :Censur; Google; Filterbubblor; Datavisualisering; Adwords;

    Sammanfattning : Genom detta kandidatarbete undersöker och prövar vi hur censur påverkar informationsspridning på internet, genom vår prövning undersöker vi om Googles indexering kan ha en censurerande effekt på användaren, detta i form av en filterbubbla. Med hjälp av kvalitativa tolkningar vill pröva om och hur stor påverkan Googles indexering har på användaren, som stöd för vår kvalitativa undersökning har vi Handbok i Kvalitativ Analys skriven av Andreas Fejes & Robert Thornberg samt 101 Design Methods skriven av Vijay Kumar. LÄS MER

  5. 5. The best place to hide a dead body is page 2 on Google search results

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Martin Brorsson; Hampus Lindhom; [2016]
    Nyckelord :Search Engine Optimization; SEO; Google; Google AdWords; Sökmotoroptimering; SEO; Google; Google AdWords; Produktsökning; Annonsering;

    Sammanfattning : Syfte - Detta examensarbete utreder vad som påverkar vilken länk studenterna på Jönköping University väljer att klicka på i Googles sökresultat vid en produktsökning. För vissa e- handelsföretag kan det vara avgörande att användarna klickar på deras länk i sökresultatet. LÄS MER