Sökning: "Gothenburg fashion market"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Gothenburg fashion market.

  1. 1. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  2. 2. Rent modelling of Swedish office markets : Forecasting and rent effects

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Hamza Harrami; Oscar Paulsson; [2017]
    Nyckelord :Swedish office market; vector autoregression; forecast modelling; rent effects;

    Sammanfattning : The Swedish office markets has been emerging the last decade towards a higher rental level equilibrium. The aim of this study is to investigate the fundamental drivers of office rents and modelling of office rent forecasts in five Swedish office submarkets; Stockholm (2), Gothenburg (2) and Malmö (1). LÄS MER

  3. 3. Chinese Luxury Consumers: A new rising purchasing power ——“Chinese Dama”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Dawei Guo; Zhikun Liu; [2016]
    Nyckelord :Fashion luxuries; Chinese Dama; Attitudes; Motivation.;

    Sammanfattning : Luxury consumption is more and more common in China with the rapid economic development today. Chinese consumers are becoming a main purchasing power of the fashion luxury brands.Chinese women accounted for 45 percent of Chinese luxury goods consumption at the end of 2012. LÄS MER

  4. 4. Ourstyle

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Karin Kahnberg; Sofia Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :internationell expandering; globalisering; detaljister; ungerska designers; OurStyle; internationell expansion; Gothenburg fashion market; globalisation; retailers; hungarian designers; Göteborgs modemarknad;

    Sammanfattning : Modemarknaden idag är både global och komplex med många uppfattningar om var värdet iprodukten ligger. Produkten och företagets image är kraftfulla medel för att differentiera sigpå marknaden. LÄS MER

  5. 5. Ett modeföretags inköp från Kina : En fallstudie av Lindex produktionskontor och dess ansvarsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Elin Söderblom; Johanna Söderblom; [2012]
    Nyckelord :inköpsprocess; produktionskontor; leverantörsrelationer; purchasing process; international purchasing office; supplier relationships; social responsibility; socialt ansvarstagande;

    Sammanfattning : Kräsnare kunder, snabbare modeväxlingar och billigt mode. I modeindustris globala klimatstår modeföretagen inför större konkurrens och tvingas agera snabbt för att kunna gekunderna det bästa erbjudandet. LÄS MER