Sökning: "Gränshandel"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Gränshandel.
1. Gränslös handel? : En fallstudie om aktörers perspektiv på gränshandeln i Strömstads kommun och deras inflytande på dess utveckling
Master-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : A major issue in current strategic planning is how local ambitions to achieve growth should be balanced against interlinked national and global targets for climate and environment. This competition between local and cross-boundary issues are of vital importance to highlight considering that all spatial planning is local in some regard. LÄS MER
2. Covid-19-pandemins konsekvenser på svenskt näringsliv - en Space Syntax analys
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : I december 2019 upptäckte smittskyddsmyndigheten i Kina ett helt nytt virus som senare skulle visa sig spridas och bryta ut till en pandemi över hela världen. Viruset har sedan dess fått namnet SARS-CoV-2 och bidrar till sjukdomen Covid-19. LÄS MER
3. Gränshandeln och sociala mötesplatser i pandemitid : En studie om sociala mötesplatsers betydelse i Töcksfors under Covid-19
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : This work examines the impact of the pandemic on a smaller society were cross-border shopping is a major player. The chosen location for the work is Töcksfors in Årgäng municipatly, were trade with Norway plays a central role for the location. LÄS MER
4. Destinationsutveckling Långflon
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
5. Destination Långflon : -den oupptäckta turistdestinationen
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Turistdestinationen Långflon ligger i Torsby kommun och består i dag av fyra invånare och ett köpcenter men har potential för att utvecklas till en turistdestination där de norska turisterna inte bara tar del av köpcentret utan av hela turistdestinationen och alla dess aktiviteter och serviceerbjudanden. Syftet med denna studie är att undersöka hur turistdestination Långflon skulle kunna utveckla sin marknadsföring på Internet för att kunna utvecklas till en attraktiv turistdestination. LÄS MER