Sökning: "Grönroos 2007"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Grönroos 2007.
1. Landsbygdsinfluencers arbete med personligt varumärke : en netnografisk studie av bloggar i en landsbygdskontext
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Influencers har blivit ett vanligt fenomen i vårt samhälle i takt med att användningen av sociala medier har ökat. Att som influencer bygga ett personligt varumärke som väcker intresse hos andra människor skapar en möjlighet att dela med sig av innehåll som många människor vill ta del av (Lou & Yuan, 2019). LÄS MER
2. Attrahera och behålla personal : En studie om attraktivitet på Högskolan Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Flera forskare skriver om vikten av att vara en attraktiv arbetsgivare, som idag är viktigare än någonsin, speciellt när konkurrensen om personal ökar. Genom att skapa ett attraktivt arbetsgivarvarumärke ökar chanserna att attrahera och behålla kompetent personal (Ehrenborg & Höglund, 2016). LÄS MER
3. Certification- possibilities and challenges for obtaining sustainable tourism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis is to analyze the possibilities and challenges of certification for obtaining sustainable tourism. On the basis of the purpose, I have designed two research questions. 1.Which are the possibilities of certification? 2. LÄS MER
4. Ett verk blir kosmopolitiskt : Representerar Louise Bourgeois verk Maman någonting "universellt"?
L2-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
5. De små revisionsbyråernas marknadsföring. : En kvalitativ undersökning om hur små revisionsbolag rekryterar nya kunder.
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)Sammanfattning : Utifrån den existerande lagstiftningen är det krav på att alla aktiebolag ska ha en revisor. På revisionsmarknaden föreligger en speciell marknadssituation då 99% av alla revisionsbolag har mindre än tio anställda men samtidigt så har de små revisionsbyråerna en minoritet av marknadsandelen. LÄS MER