Sökning: "Grafisk feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Grafisk feedback.

  1. 1. Self-Reflection on Chain-of-Thought Reasoning in Large Language Models

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Robert Praas; [2023]
    Nyckelord :Large language models; Chain-of-Thought reasoning; Metareasoning; Question answering; Selfcorrection; Ethical AI; Stora språkmodeller; Chain-of-Thought-resonemang; Metareasoning; Frågesvar; Självkorrigering; Etisk AI;

    Sammanfattning : A strong capability of large language models is Chain-of-Thought reasoning. Prompting a model to ‘think step-by-step’ has led to great performance improvements in solving problems such as planning and question answering, and with the extended output it provides some evidence about the rationale behind an answer or decision. LÄS MER

  2. 2. Modeling of Healthcare Delivery in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Sabina Dzubur; [2023]
    Nyckelord :Swedish healthcare; welfare state; primary care; primary health center; model; waiting time; causal loop diagram; quality of care; Svensk sjukvård; välfärdsstat; primärvård; vårdcentral; modell; väntetider; kausaldiagram; vårdkvalitet;

    Sammanfattning : A large part of Swedish medical care is expected to be provided from the primary health centers. However, these centers are experiencing challenges in terms of shortages of personnel, an increased volume of patients, higher workload, increasing queue lengths, and increasing costs. LÄS MER

  3. 3. User Interface: A Qualitative Investigation on Enhancing Player Engagement in Educational Games

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Viktor Lindström Söraas; Nonno Rydgren; [2023]
    Nyckelord :Player engagement; user interface; UI; graphics; Spelarengagemang; pedagogiska spel; användargränssnitt;

    Sammanfattning : Gaming, a widely adopted form of entertainment, brings out different reactions inpeople. While some perceive it as a leisure activity, other find it the element of violence that can be found troubling. Researchers have found that video games are associated with many advantages such as enhancing focus, multitasking ability and working memory. LÄS MER

  4. 4. Bättre brädspel : En utforskande fallstudie om hur slutanvändaren kan integreras i den grafiska formgivningens skapandeprocess av ett brädspel och vilka utmaningar detta medför

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jennie Bengtsson; [2021]
    Nyckelord :participant observation; graphic design; board game design; end-user; design methods; prototyping; deltagande observation; grafisk design; brädspelsdesign; slutanvändare; designmetoder; speltestning; prototyper;

    Sammanfattning : En grafisk designer är van att arbeta i en klassisk rak metod, och skapa sina designlösningar med tanke på användaren i tron om att de är experter på att visuellt kommunicera. Samhället kräver dock mer hållbara och användbara produkter och tjänster, vilket tyder på att slutanvändarintegrering kan vara en lösning som ger bred feedback på en potentiell lösningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Viktig information till Sveriges papperskorgar : En omtolkning av broschyren ”Om krisen eller kriget kommer”

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Christian Eriksen; [2020]
    Nyckelord :Informationsdesign; Semiotik; Ikonicitet; Grafisk utformning; Broschyr;

    Sammanfattning : År 2018 mottog 4,8 miljoner svenska hushåll broschyren Om krisen eller kriget kommer. Denna utformades av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap [MSB] och ämnade göra svenska folket bättre förberett på följder från allvarliga olyckor, extremt väder, it-attacker eller militära konflikter. LÄS MER