Sökning: "Grafisk identitet"

Visar resultat 6 - 10 av 74 uppsatser innehållade orden Grafisk identitet.

  1. 6. Individuell platsidentitet och gemenskapen mellan platser : ett gestaltningsprogram för Entréplats Fulufjället

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Hannes Skarin; [2020]
    Nyckelord :Individuell platsidentitet; gemenskap; platsskapande; nationalpark; naturum;

    Sammanfattning : Begreppet platsidentitet definieras och diskuteras med utgångspunkt i Cliff Hague, Paul Jenkins och John Montgomerys teorier kring vad som skapar identitet hos en plats. Sveriges nationalparker har fått en ny gemensam grafisk profil som ska implementeras i alla parker. LÄS MER

  2. 7. Skapandet av en grafisk profil till frisörföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Sanna Andersson; [2019]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; font; graphic identity; hairdresser.; Grafisk profil; logotyp; typsnitt; grafisk identitet; frisör.;

    Sammanfattning : Denna undersökning genomfördes tillsammans med Marie Gustavsson, ägare av frisörföretaget Studio M. Målet var att skapa en grafisk profil, som ska hjälpa företaget att förmedla nedanstående värdeord och värderingar: Rofyllt Personligt Lyhört Kvalitet Familjärt Yrkesstolthet Allas lika värde För att få kännedom om hur logotyper hos frisörer ser ut idag, genomfördes en visuell innehållsanalys. LÄS MER

  3. 8. Influencerns användande av företags visuella identitet vid betalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Malin Bäck; [2019]
    Nyckelord :Företag; Grafisk profil; Influencers; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Influencers ar det nya verktyget i foretags marknadsforing. Men vad hander med foretags visuell identitet nar en influencer far skapa ett inlagg i samarbete efter en forfragan fran foretag. Studien bygger pa en visuell innehallsanalys av fyra olika foretag som anvander sig av influencers i det sociala medier Instagram. LÄS MER

  4. 9. Andrahand i första hand. Varför inte? : En kvalitativ analys på människors inställning till andrahands-konsumtion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Oscar Ljungberg; [2019]
    Nyckelord :konsumtion; identitet; secondhand; varumärke; visuell retorik; grafisk design;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Utformning av AntagonistenTVs visuella identitet : Visuell identitet inom streaming

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Oliver Grape; [2019]
    Nyckelord :Branding; Streaming; Twitch; Visual identity; Branding; Streaming; Twitch; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Denna studie fokuserar på framtagandet av en visuell identitet för streamen AntagonistenTV på Twitch.tv som ägs av Felipe Delgado. David Sless sjustegsmetod har använts vid skapandet av identiteten. En visuell innehållsanalys har gjorts på andra streams för att få bättre förståelse inom streamingvärlden och underlätta designprocessen. LÄS MER