Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Bäckman; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärke; kommuner; offentlig sektor; översättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke.Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER

  2. 2. Influencerns användande av företags visuella identitet vid betalt samarbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Malin Bäck; [2019]
    Nyckelord :Företag; Grafisk profil; Influencers; Visuell identitet;

    Sammanfattning : Influencers ar det nya verktyget i foretags marknadsforing. Men vad hander med foretags visuell identitet nar en influencer far skapa ett inlagg i samarbete efter en forfragan fran foretag. Studien bygger pa en visuell innehallsanalys av fyra olika foretag som anvander sig av influencers i det sociala medier Instagram. LÄS MER

  3. 3. Outdoor Bräcke : Behöver föreningar verkligen webbplatser?

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Josefin Klemola; [2019]
    Nyckelord :Webbanvändbarhet; Analys; Laravel;

    Sammanfattning : The report handles the process of creating a website for Outdoor Bräcke. Outdoor Bräcke is a substantial outdoor facility built and planned by the sports association Bräcke Sportsclub. LÄS MER

  4. 4. Att hitta rytmen för ett unikt uttryck : En kvantitativ innehållsanalys av hälso- och sjukvårdens visuella uttryck

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Maja Lundquist; Sanna Mogren; [2019]
    Nyckelord :Visual brand profile; Healthcare; Website; Graphic design; Visuell profil; Hälso- och sjukvård; Webbplats; Grafisk design;

    Sammanfattning : Det här projektet utfördes på uppdrag av hälsovårdsföretaget Din Rytm med syftet att ta fram en enhetlig visuell profil anpassad till företagets webbplats som samstämmer med och kommunicerar verksamheten. För att den visuella profilen skulle hålla sig till branschen och nå särprägel studerades det visuella uttrycket på webbplatser inom Din Rytms branschområde: hälso- och sjukvårdsbranschen med tjänster kring kvinnokroppen. LÄS MER

  5. 5. En grafisk profilering för Falu Ju-jutsuklubb

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Linnea Isebrink; [2018]
    Nyckelord :Graphic design; graphic identity; graphic profile; ju-jutsu; Grafisk design; grafisk identitet; grafisk profil; ju-jutsu;

    Sammanfattning : Arbetet har genomförts i samarbete med Falu Ju-jutsuklubb som var i behov av en ny grafisk profil och en hemsida. Syftet med undersökningen var att ta reda på hur den grafiska profilen och hemsidan bör utformas för att göra nuvarande medlemmar stolta över sin klubb samt locka nya medlemmar. LÄS MER