Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 109 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER

  2. 22. Varumärkets visuella identitet – en studie om hur rebranding påverkar konsumenternas uppfattning med exempel av ett svenskt varumärke Tretorn

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Klaudia Witowska; [2018]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; grafisk design; visuell identitet; rebranding; påverkan; konsumentbeteende; Tretorn;

    Sammanfattning : Dagens företag måste anpassas till grafiska trender för att bevara en uppdaterad och fräsch image samtbehålla sin position på marknaden. För att göra detta måste företagens grafiska profil ses över ochuppdateras regelbundet för att säkerställa att den följer aktuella trender och kan tilltala den tänktamålgruppen. LÄS MER

  3. 23. Visuell identitet ifloristbranschen : Skapandet av logotyp och grafisk profil tillBlomAnn’s Buketter och Binderier AB

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Carolina Tyrbjörn; [2018]
    Nyckelord :Graphic identity; logotype; graphic profile; Grafisk identitet; logotyp; grafisk profil;

    Sammanfattning : Föreliggande undersökning genomförs i samarbete med uppdragsgivare och floristföretaget BlomAnn’s Buketter och Binderier AB. Syftet med undersökningen är att få den visuella identiteten att uppfattas som enhetlig samt förmedla företagets värdeord, flexibilitet, originalitet och miljö. LÄS MER

  4. 24. Framtagning av Rockmotion Films visuella identitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Alexandra Carlsson; Daniel Tängerfors; [2018]
    Nyckelord :Film; graphic profile; visual identity; Film; grafisk profil; visuell identitet;

    Sammanfattning : I dagens medievardag blir rörlig bild allt mer vanligt. Fler satsar på att använda video och för de som producerar film blir det därför alltmer viktigt att kunna särskilja sig från sina konkurrenter med en visuell identitet. LÄS MER

  5. 25. Skapandet av en grafiskprofil utifrån processen i ettvarumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Nadja Myrup; [2017]
    Nyckelord :Branding; brand identity; brand manual; logo; visual identity; Grafisk profil; logotyp; varumärkesbyggande; visuell identitet;

    Sammanfattning : Föreliggande rapport utfördes i samarbete med Josef Davidssons Eftr. Josef Davidssons säljer vedspisar och kaminer och stod vid tidpunk ten för arbetet inför en stor digital transformation. LÄS MER