Sökning: "Grafisk profil"

Visar resultat 36 - 40 av 109 uppsatser innehållade orden Grafisk profil.

  1. 36. A graphic profile should answer questions, not create them - a case study about usability in a visual identity manual.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Olivia Lindmark; Aino Soukko; [2015]
    Nyckelord :användbarhet; grafisk profilmanual; organisationens visuella varumärkesidentitet; visuell konsekvens;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker visuella och textuella faktorer som skapar förutsättningar för användbarhet i grafiska profilmanualer samt hur dessa funna faktorer kan appliceras i en grafisk profilmanual. Detta för att yrkesverksamma inom kommunikationsbranschen ska kunna få ett bra verktyg för att hantera organisationers visuella varumärkesidentitet. LÄS MER

  2. 37. Den grafiska identitetens betydelse i småföretagarens värld : En undersökning för ökad förståelse om den grafiska identitetens betydelse för småföretagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Mikael Morén; Christer Florén; [2015]
    Nyckelord :Graphic identity; graphic profile; small companies; small businesses; signature; logotype; Grafisk identitet; grafisk profil; småföretagare; signatur; logotyp;

    Sammanfattning : För att skapa ett bra varumärke krävs en tydlig grafisk identitet. Syftet med föreliggande rapport var att undersöka med semi-strukturerade djupintervjuer hur småföretagare (1-10 personer) ser på och arbetar med sin grafiska identitet. LÄS MER

  3. 38. Perception of informative printed matter - How does graphic uniformity affect viewer’s impression?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :David Boström; Paula Gabrielsson; [2015]
    Nyckelord :informationsdesign; typografi; enhetlighet; tydlighet; identitet; layout;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur utformning av informativa trycksaker uppfattas och värderas utifrån mottagarens perspektiv. Det är en kvalitativ studie med fenomenografisk inriktning och platsen för undersökningen är biblioteket vid Campus Norrköping, Linköpings Universitet. LÄS MER

  4. 39. Konceptdesign utifrån ett människocentrerat designperspektiv : Konceptutveckling av en webbplats med användaren i fokus

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Lundgren; [2015]
    Nyckelord :concept design; human-centered design; graphic design; prototyping; konceptdesign; människocentrerad design; grafisk design; prototyparbete;

    Sammanfattning : This thesis describes the work process in creating a design concept for a website to a company in the graphics industry. It stems from a human-centered design perspective in creating the concept for the website. A big part of this work has been the preparatory work in creating a target group definition and develop strategies to create a concept. LÄS MER

  5. 40. Från ingenting till en grafisk profil : Framtagning av logotyp, informationsmaterial samt hemsida till nystartade företaget Bestic AB

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jenny Norrby; [2015]
    Nyckelord :Brainstorming Design Brief Fallstudie Företaget Grafisk Profil Layout Produkten Prototyp Varumärke Vektorgrafik;

    Sammanfattning : Att äta är en av de mest centrala funktionerna för varje individ och att själv kunna genomföra processen – med eller utan hjälpmedel – upplevs av alla vara av största vikt för den personliga integriteten. För de allra flesta räcker det med kniv, gaffel och sked som hjälpmedel. LÄS MER