Sökning: "Grammar education"

Visar resultat 16 - 20 av 96 uppsatser innehållade orden Grammar education.

  1. 16. Generating random programming problems : A formal grammar based approach

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Dustin Payne; [2021]
    Nyckelord :automatic question generation; problem complexity;

    Sammanfattning : Enrollment in Massive Open Online Courses (MOOCs) and other open distance education is increasing and this requires large numbers of problems for students to learn from. Additionally, students learning programming benefit from practicing their skills on programming problems. LÄS MER

  2. 17. A new evidential in Turkish? The online use and interpretation of –mışımdır and –ıyorumdur marked sentences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap; Lunds universitet/Masterprogram: Språk och språkvetenskap

    Författare :Selcuk Defne Kartal; [2021]
    Nyckelord :sociolinguistics; Turkish grammar; language change; age variation; gender; evidentiality; Turkish language; social media; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The Turkish tense-aspect-modality system and its complexity has been the topic of many previous studies (Csato, 2000; Johanson, 2016; Slobin & Aksu, 1982) and there are many arguments on whether some of the tense-aspect-modality markers should be categorized as such in the first place, as well as what they express when used in combination with different grammatical markers. This thesis focuses on two sentence types; (i) those that have predicates marked by the primarily evidentiality marking –mış and (ii) those marked by the imperfective marking –ıyor. LÄS MER

  3. 18. Ett metaspråkligt vakuum. En intervjustudie av svensklärares grammatikundervisning på gymnasiet

    Master-uppsats, Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Johannes Strand; [2021]
    Nyckelord :grammatik; grammatikundervisning; metaspråk; lingvistisk litteracitet; gymnasieskolan; grammar; grammar teaching; metalanguage; linguistics literacy; upper secondary school; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : The syllabus in Swedish in upper secondary school should be based on, but not overlap, the syllabus in Swedish in primary school. Grammar is only implicitly described in Swedish 1 and is explicitly mentioned only once you move on to Swedish 2. LÄS MER

  4. 19. Las imágenes en el aula de ELE : Un estudio de intervención sobre el uso de imágenes mentales como un complemento para recordar las oraciones que ejemplifican una regla gramatical.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Rickie Wilhelmsson; [2021]
    Nyckelord :ELE; grammar; mnemonics; images; ELE; gramática; mnemotecnia; imágenes;

    Sammanfattning : En el presente trabajo se ha indagado en las opiniones de los alumnos acerca de adquirir reglas gramaticales en el aula de ELE con el uso de mnemotecnia (imágenes mentales). Hoy en día muchos alumnos en la escuela sueca aprenden de manera diferente y usan estrategias diferentes para aprender reglas gramaticales y palabras, por ejemplo, las estrategias visuales, auditivas, quinésicas, táctiles (Reiss, 1987). LÄS MER

  5. 20. Förutsättningar för en framgångsrik skrivundervisning i svenska på gymnasiet och högstadiet : En litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Oscar Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Skrivundervisning; svenska; grammatik; stavning; standardsvenska; skrivsvårigheter; skriftspråksnorm; framgångsrik;

    Sammanfattning : The art and rules of traditional writing created by earlier generations is not always easy for the youth of today to understand and see the meaning of. Writing a Twitterpost or sending an SMS message seems to be the most common writing skills needed outside of the school buildings. LÄS MER