Sökning: "Grammar instruction"
Visar resultat 11 - 15 av 37 uppsatser innehållade orden Grammar instruction.
11. Lettiska för nybörjare : Presentation och analys av ett par läromedel i lettiska för nybörjare i fråga om intentioner och utförande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för slaviska och baltiska språk, finska, nederländska och tyskaSammanfattning : In this essay I introduce and analyse Lärobok i lettiska (with an adaptation in English called A Course in Modern Latvian) from 1980 by Valentine Lasmane and LETTISKA för universitetsbruk I (Latvian for University Students I, my translation) from 1993 by Aija Priedīte. My aim is to find out the author’s intention and examine how it is carried out. LÄS MER
12. Historieämnets grammatik – Undervisningens syfte i en förändrad utbildningskonception
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : This essay departs from the perception that in a Swedish context of educational policy, a change in the educational conception has occurred, from a democratic conception of education to an instrumental one. The purpose of the study is to explore how the purpose of the history subject can be understood in relation to this change. LÄS MER
13. Teaching Grammar in an ESL setting: Teachers’ beliefs and practices
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Grammar constitutes one of the core components of a language. It is thus problematic that a gap can be found between steering documents and teacher practices in Sweden. LÄS MER
14. Explicit Grammar Instruction: In-Service Teacher Attitudes and Classroom Implementations
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : The importance of explicit grammar instruction has been debated during decades within the second language acquisition discourse community. Researchers’ views on the topic are controversial, and there is still no clear answer to be found. LÄS MER
15. Explicit or Implicit Grammar? - Grammar Teaching Approaches in Three English 5 Textbooks
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Grammar is an essential part of language learning. Thus, it is important that teachers know how to efficiently teach grammar to students, and with what approach - explicitly orimplicitly as well as through Focus on Forms (FoFs), Focus on Form (FoF) or Focus onMeaning (FoM). LÄS MER