Sökning: "Grammar instruction"

Visar resultat 6 - 10 av 37 uppsatser innehållade orden Grammar instruction.

  1. 6. Lärares strategier i grammatikundervisning i svenska som andraspråk : En kvalitativ enkätstudie om lärares förhållningssätt till grammatikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Mirza Cizmic; Charbel Noura; [2023]
    Nyckelord :grammatikundervisning; grammatik; svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : Bakgrund: I den svenska läroplanen Lgr 22 förekommer inte termen "grammatik" explicit (Skolverket, 2023). Däremot förekommer andra terminologier som tydligt beskriver grammatiska principer och strukturer såsom språklig struktur, normer och ordföljd. LÄS MER

  2. 7. Generating corpora of semantic graphs based on graph extension grammar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Eric Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis introduces the tool Lovelace which is used to generate corpora of semantic graphs to investigate which functionalities and design- as well as implementation aspects are important in a corpus generator. Lovelace uses the graph grammar formalism graph extension grammar (GEG) to generate these corpora. LÄS MER

  3. 8. L’enseignement de la grammaire en classe de FLE : Quelles démarches pédagogiques sont aujourd'hui adoptées en Suède pour l'enseignement de la grammaire ?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Tahani Abid Adnan; [2023]
    Nyckelord :langue étrangère; enseignement de la grammaire; manuels du français langue étrangère; grammaire explicite; grammaire implicite; approche inductive; approche déductive;

    Sammanfattning : L’enseignement de la grammaire et son efficacité ont été au centre de plusieurs recherches, oùon constate que l’apprentissage d’une nouvelle langue est souvent facilité par la maîtrise de ses éléments grammaticaux. Le but de ce mémoire est d’une part de mieux comprendre comment les enseignants du français en Suède enseignent la grammaire dans les cours de français langue étrangère à l’école. LÄS MER

  4. 9. Promoting Playfulness within Grammar Exercises in the Context of Writing : A Materials Analysis for Teaching and Learning English in a Swedish Upper-Secondary School Context

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Anna Hallan; [2022]
    Nyckelord :Grammar teaching; playfulness; EFL education; grammar in context; rhetorical grammar;

    Sammanfattning : The English subject in Swedish upper-secondary school aims to develop students’ holistic communicative ability, giving students opportunities to produce meaningful texts with confidence. The syllabus further proposes that this ability includes knowledge of the language’s grammatical structures since being aware of grammatical structures and options helps students to write in varied and effective ways. LÄS MER

  5. 10. English Grammar Teaching in Practice : Teachers’ beliefs and attitudes

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Galaxie Béchy; [2022]
    Nyckelord :EFL ESL; grammar instruction grammar teaching; teacher’s beliefs and attitudes; compulsory school upper secondary school;

    Sammanfattning : Grammar teaching has been controversial since the introduction of the Communicative Language Teaching perspective. In addition, the steering documents, namely the Swedish syllabi and the CEFR are quite general on what and how to teach grammar, thus allowing teachers’ interpretations about the importance given to grammar in EFL/ESL classrooms. LÄS MER