Sökning: "Grammar"

Visar resultat 11 - 15 av 646 uppsatser innehållade ordet Grammar.

  1. 11. Grammatikundervisningens potentiella effekter på högstadie- och gymnasieelevers skrivutveckling i svenskämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sofia Axelsson; Elin Jaxelius; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Multimodalitet i Eurovision Song Contest : Hur en publik bedömer ett musikframträdande på tv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Nils Andersson; Matilda Lundberg; [2024]
    Nyckelord :Eurovision Song Contest; Tv-produktion; Multimodal; Audiovisuell; Audiell; Visuell; Modalitet;

    Sammanfattning : Since its debut 1956 Eurovision Song Contest has been a live televised music competition. Over several decades the contest has evolved and with modern technology the contest is about more than just the musical aspects. There are now many more factors to consider while watching and judging the competing acts. LÄS MER

  3. 13. The World is Your Stage – Consequences of Using Drama Activities for EFL/ESL Learners’ Literacy Development

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Ebba Langebro; Beatrice Almén; [2024]
    Nyckelord :Drama; Theater; EFL; ESL; Primary Education; Literacy; Motivation;

    Sammanfattning : Drama activities in the classroom are highly encouraged in the teaching world. However, they are rarely implemented, from our experience, despite being a crucial aspect of students’ education as mentioned in the National Swedish curriculum. Therefore, we felt a need to direct our research on this topic. LÄS MER

  4. 14. Hur man lär sig spanska ur ett elevperspektiv : 18 elevers upplevelse och erfarenhet av inlärning i grundskolan

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Felicia Sánchez Hermansson; [2024]
    Nyckelord :students’ perspective; teaching material; Spanish; action-oriented approach; target language in the classroom; elevperspektiv; läromedel; spanska; action-oriented approach; målspråk i klassrummet;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet har en studie om elevers perspektiv på spanskundervisning och övningar för språkinlärning på högstadiet genomförts. Studien inkluderar 18 elevers svar på en enkät följt av fem fördjupande intervjuer. LÄS MER

  5. 15. EN STUDIE I MUNTLIG INTERAKTION - Spanska steg 5 och engelska 5 på lika villkor?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Ana Álvarez Björk; [2023-09-28]
    Nyckelord :second language learning; explicit and implicit language learning; pair speaking test; GERS; Extramural English; Spanish as L2 in Sweden; English as L2 in Sweden;

    Sammanfattning : Aim: The aims in this essay are to provide a description of interactional competence in a pair speaking test in Spanish and English, level B1.2 in a Swedish context. The investigated interactions are made by 14 pairs of students in upper secondary school studying the subjects English 5 and Spanish 5. LÄS MER