Sökning: "Graphic identity"

Visar resultat 1 - 5 av 110 uppsatser innehållade orden Graphic identity.

  1. 1. Är Vi Okej? / All About Them

    Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Alva Skog; [2023]
    Nyckelord :Graphic novel; gender identity; non-binary; Könsidentitet; serieroman; icke-binär;

    Sammanfattning : Är vi okej?/All about them is a coming out-story about a 30 year old Ella/Ellan, who moves back to Sweden after a few years abroad to deal witha life-crisis - and to come out as non- binary. We follow Ella/Ellan during one tumultuous year as they explore and discover their identity and see how life and relationships change along the way. LÄS MER

  2. 2. Graphic design, Already Intelligent? Current possibilities of generative AI applications in graphic design.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hampus Dehman; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Graphic Design; AI Art; Generative Artificial Intelligence; Process mapping; OpenAI; DALL-E; Chat-GPT;

    Sammanfattning : This paper analyzes the current possible implementations and limitations of generative AI applications such as Chat-GPT, DALL-E, and Midjourney. The applications were used in a specific scenario to gauge whether it was able to effectively handle a potential request from a client, the scenario was to create a visual identity for a shoe company called WalkWise. LÄS MER

  3. 3. The everyday life of gangster rap

    Master-uppsats, Lunds universitet/Sociologiska institutionen; Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Teodora Saveska; [2023]
    Nyckelord :Rap; Gangster rap; young people; social bond theory; labeling theory; social identity theory; social capital; cultural capital; economical capital; subculture; crime; violence; weapons; drugs; sex; we them.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Rap music has been controversial ever since the music genre took off. Themes such as violence, drugs and aggression have been themes portrayed in the genre since a long time ago. LÄS MER

  4. 4. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 5. “Det borde en seende också förstå att det inte funkar” : En studie om tillgänglighet för synskadade i grafiskt material.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Sofia Hall; Lina Sandén; [2023]
    Nyckelord :Graphic identity; information design; UX design; accessibility template; WCAG; corporate identity; visual communication; usability test; design; Grafisk profil; informationsdesign; UX-design; tillgänglighetsmall; WCAG; företagsidentitet; visuell kommunikation; användbarhetstest; formgivning;

    Sammanfattning : I takt med teknologins utveckling växer även klyftan mellan visuellt innehåll och synskadade användare, då visualitet är den primära källan för informationsdesign. Denna artikel har som ändamål att undersöka hur en designer kan anpassa sin design och designprocess för att öka inkluderingen och minska kunskapsluckan. LÄS MER