Sökning: "Graphical user interface"
Visar resultat 1 - 5 av 544 uppsatser innehållade orden Graphical user interface.
1. Designing User Interfaces for Increased Depth Perception in Remote Crane Operation
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : This study investigates different design choices for graphical user interfaces meant to improve depth perception in remote crane operation through measuring efficiency and user experience. To achieve this, three different graphical user interface designs were created and implemented into a cargo port simulator within the game engine Unity. LÄS MER
2. Design och Utveckling Av Gränssnitt för SkiSelector
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med denna studie är att skapa förståelse för hur visuell representation av en produkt kan förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap. Detta involverar tre frågeställningar: Vilka problem finns det med nuvarande visualisering för okunniga? Hur kan visualisering användas för att öka användarens förståelse av skidan? Hur kan visuell representation av en produkt förändras för att förbättra stödet i säljprocessen och ge beslutsstöd för kund utan expertkunskap? Studien har genomförts med användning av design reviews på användare (skidförsäljare) och företaget Elpex som tillverkar verktyget. LÄS MER
3. Grafisk återgivning av radardetektion av flygplan : Utveckling av ett grafiskt användargränssnitt för PCL- och ADS-B-system
Kandidat-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Passive Coherent Location (PCL), eller Passiv Radar som det populärt kallas, är enteknologi inom radarlära som innefattar radartyper som inte själva skickar ut elektromagnetiska vågor för att finna och undersöka ett mål. Istället använder sig dessa radartyper av befintliga signaler, såsom radio- och TV-sändningar för att detektera mål. LÄS MER
4. Rules of Thumb for VR RTS games
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : Creating good user interfaces in VR can be a challenge especially when trying to make strategy games in VR. The reason is that strategy games tend to have a lot of GUI (Graphical User Interface) on the screen during gameplay. LÄS MER
5. Front-end of a Debugger for Compiled Programs in Haskell
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : There are debugging tools available for Haskell programs today, but despite providing help for developers, these tools are not widely used in the Haskell community. Current debugging tools for Haskell have different kinds of limitations. This thesis will discuss the implementation of a new debugger with a graphical interface. LÄS MER